Citat:
Ursprungligen postat av Masse
När du skriver att ni åt på Acropolis så tänker jag på käre vännen Minas.
Om jag minns rätt så var det där han jobbade som inkastare när vi träffade honom för första gången. Alltid så full av upptåg och alltid glada skratt där han drog fram.
Tänk så kul att ha med dina tjejer på "din" ö! Har många minnen från dina tidigare berättelser från Karpathos. Vill minnas att jag läste mycket trevligt om att du hade med dig "Skrikis". Har jag rätt om jag tänker att Skrikis är Erika som då var 14 när hon var med första gången, och som nu är mamma och åter är med dig där nere.
|
Ja, gänget på Acropolis glömmer man inte. Nikos som var där på eftermiddagarna och så kvällsgrabbarna: Minas, Aris, AJ och Sakis som höll full rulle.
Nikos har ju sitt café Agnadi, som går väldigt bra. Ett populärt ställe att sitta på och titta på folk som går längs hamnpromenaden. AJ har också startat eget, Gallery Café i närheten av Amfiteatern. Sakis träffade jag härom kvällen. Han har numera en egen biluthyrningsfirma. Αris har jag helt tappat kontakten med. Sist jag hörde något jobbade han på något hotell utmed stranden, men det var flera år sedan. Och Minas är ju borta …
Och du har så rätt. ”Skrikis” är Erika.
Karin