Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-19, 20:26
dagun dagun är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Allt jag minns om lilla Lefkos

Citat:
Ursprungligen postat av Lola
Vid parkeringen ligger hotellkrogen Three Dolphins, där vi endast var inne och vände. Nu får jag kanske på moppo, men vi upplevde det som att där hamnar trötta turister som bor på stället och som inte orkar gå längre. Trots att flera bord var upptagna, var stämningen i det närmaste död.
Lola, jag måste ändå kommentera din stämpel "turistställe". Lefkos har bara fyra bofasta familjer, och knappast någon vidare inhemsk grekisk besöksström baserad på annat än turism. Jag menar att alla ställen i Lefkos är ämnade att serva turister för att tjäna så mycket pengar som möjligt under turistsesongen. Om några skullen ha mer genuin "grek till grek" stämning så är det för mig en personlig känsla som kan variera från stället till ställe från kväll till kväll. Vi åt på Three Dolphins i Juni och var positivt överraskade av god mat som byggde på dagens råvaror/fiskefångst trots som du säger hotellläge. Alla gäster samlades vid muren och såg delfiner hoppa i havet utanför vilket väl motiverar krogens namn.
/Dan
Svara med citat