Citat:
Ursprungligen postat av Lene
Jag har sökt runt efter flygresor, men jag tycker att de är så dyra... ligger på 4500 och uppåt... gårdet verkligen inte att hitta billigare flygresor... blir ju jättedyrt annars...
|
Det är svårt att hitta billigt flyg med kort varsel nu. Vi brukar alltid boka flyg i god tid över webben mestadels med Maersk, men även med Snowflake och Apollo ticket. Nu när vi skulle flyga ner lyckades jag den 17 juni fixa en med kort varsel, vi kom iväg den 23 juni. Jag citerar Git från vår blogg:
"Hej
Oj oj våndan har varit stor de senaste dagarna, hur hitta en biljett till vettigt pris hem till Rethymno. Vi har lusläst hela webben och det fanns bara svindyra biljetter. Idag tuffade Calle ner på stan, första resebyrån hade bara dyra biljetter (tja 6000 per pers enkel typ). Vidare till Fritidsresor och en vänlig kille frågade "Kan jag hjälpa dig" Nä... tror inte det säger en modlös Calle. MEN minsann han skakade fram två biljetter till Chania för 1700 st och när han trixat lite till så klarade vi oss med 3090 för oss båda. Vi bara tackar dig!!! Vilket lättnad."
1545 sek per skalle direkt ner till Kreta från Malmö får betraktas som väldigt billigt med tanke på vår dåliga framförhållning!
Så det kan löna sig att tuffa in till Apollos, Fritidsresors och andra charter-kontor!
Calle!