Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-11-22, 16:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Aten/ Pireus 14-24 nov.

Det har blivit en årlig god vana att vara I Aten och Pireus I november . Så även I år. Nu med maken.Även Obama var I Aten samtidigt! I oktober var jag här nio dagar själv I slutet på min drygt månadslånga resa till Tinos, Syros och Aten.. Aten är ljuvligt denna tid på året och vi har denna gång gjort milslånga vandringar till och I nya förorter till Aten, som Nea Smirni, Kallithea, Neas Kosmos och Kifissia. Så underbara alla!! Vi såg musikparader I söndags på Syntagmaplatsen med musikårer från flottan, armén och flygvapnet, samt dansare.Minnesdag av något slag. Underbart fint. Alpha- tv var och filmade där och även oss, men vi kunde inte se på kvällen för då var vi på Iera Odos och såg Giannis Parios och Eleni Baltsis. En underbar 5 timmar lång konsert. Idag fick jag sms från min väninna Clery på Tinos att hon sett mig och Claes på TV. Tyvärr har vi inte sett Clery eller Nikoleta I Aten som vi alltid brukar för Nikoletas man och Clerys pappa, Markos, dog 15 oktober, bara några dagar efter att jag lämnat Tinos. Sorgligt!!!!! Vi brukade ju träffas alla även I Aten I november då säsongen på Tinos var över. En god vän som vi kommer att minnas med glädje.
I fredags var jag med och bidrog med mat till hjälporganisationen som lagar mat varje fredag vid Agora Barbakeio, på Athinas vid saluhallen. Det var underbart att kunna hjälpa till igen och att bidra med ca 40 portioner mat...Tänk, därigenom det volontärjobbet har jag lärt känna fyra sanna änglar till I Aten, Maria, Felipe, Hassan och Antonis...och några till.... Frappe här på forumet är en av de änglar som ofta ställer upp och även
Thira....
Nu har vi några underbara dagar kvar här I Pireus, innan vi åker hem på torsdag. Vi bor som vanligt på Lilia. Idag har vi gått förbi hamnen mot Peramahållet, I gamla slitna område med verkstäder och delvis misär. Den delen av Grekland som också finns SÅ tydligt!!! En måltid på Rakadiko har det också blivit. Idag var det 25 grader I solen, men kvällar är kyligare.

Ha det gott hälsar Lissi- med knappt 2 dagar kvar I paradiset.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:55.