Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-11-23, 15:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Aten/ Pireus 14-24 nov.

Oj så mycket stavfel det blev I förra inlägget. Pilligt med androidtangentbord. Men ni kan säkert läsa. Idag har vi gått runt hela Pireus förbi Pasolimani, yachtklubben, Turkolimani, minsta hamnen vid kanalen...runt en av OS-anläggningarna vid Nea Falliro, runt hela Olympiakos Aten's stadion , vidare ner till stora färjehamnen och sen Saluhallen och vidare őver kullen ner till Zeas igen...mat på mysiga Makedoniko, (tror jag det heter) ett ställe I en arkad efter en gata där vi ätit flera ggr. Gyros pita, stor morots/vitkålssallad och ett havt kg vin och bröd....9,80 euro...Det är billigt I Grekland....

Planer för vårresan börjar ta form och har ändrats många ggr sen jag köpte biljett redan då jag var på Tinos I oktober. Claes och jag börjar på Tinos tillsammans 29 mars
. Så åker Claes hem 10 april. Han måste bevaka fotboll, bostadsrättsförening mm . Så ser han till våra mammor också. Jag stannar några veckor till. Men sista 10 dagarna ska jag fördela på andra ställen. Jag har ju blivit så tråkig så jag nästan blivit enbart återvändare. Mina tankar har varit Nafplio, denna underbara stad, eller Loutraki, lika fint. Men så idag bestämde jag mig för EGINA! Egina har bara fått ett dagsbesök år 2000 från Angistri och nu har jag ju sett Egina från Pireuspromenaderna dagligen. Så nu hlir det en vecka där efter Tinos. Bra med båtförbindelse via Syros- Pireus. Så har jag tre dagar här på Lilia I Pireus innan hemfärd 6 maj....Kan väl bara bli bra???

Men innan dess Barcelona I december, Teneriffa I januari och Italien I februari.
Kaló vrádi!
Lissi
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:23.