![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tisdag kväll I underbara Nafplio.
Efter en fin flygning från Kastrup 10 min sena I start, så landade vi på tid på Atens flygplats. Med bara handbagage, så var vi snabbt ute I ankomsthallen och disken för hyrbilar, där vi snabbt fick nyckel och alla papper för hyrbilen, en Suzuki, som skulle hämtas på parkeringsplats 252 vid uthyrningsparkeringen. Om alla papper stämde kunde vi bara köra iväg, annars skulle vi kontakta personal. De små repor som fanns på bilen var noga inringade på papper så efter " säkerhetsfotografering" med min mobil körde vi iväg med GPS:en inkopplad på snabbaste väg till Nafplio. Detta medförde 4 vägtullar på sammanlagt nästan 10euro. Väl värda pengar för att snabbt nå Nafplio. 18 grader och molnigt, men så underbart att ha hela förkvällen och kvällen här. Kapodistria hotel/ guesthouse, där vi bor ligger mitt I en av alla långa trappor I Gamlebyen och är otroligt charmigt! Vi har I kväll strosat runt I Nafplio och ätit en underbar mezemiddag på en taverna nedanför Syntagmatorget...minns ej namnet, men där ska vi äta igen, så god mat....vi fick både en maträtt, dessert och tsiporo på huset, och med de fyra maträtter, öl och halvliter husets vi beställde så blev vi mer än mätta. Nu ska vi ha tidig kväll och Claes meddelade nyss att det enligt accuweather ska bli regnskurar de närmaste 4 dagarna. Precis som vanligt alltså när jag är här....men 16- 18 grader I alla fall!!! OCH VI ÄR HÄR...men sämre blir det....regn nästan varje dag..men hemresedagen blir sol!!! Men vi har bil, allt blommar och maten är lika god oavsett väder...och alla prognoser brukar ändå inte stämma. ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja. Jag BLIR avis!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt! Vädret blir säkert bra, prognoserna stämmer sällan. Önskar er en fantastisk vistelse!
Bea |
|
||||
|
||||
![]()
Låter helt fantastiskt trots trista väderrapporter!
// KR |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg gleder meg til å treffe dere i morgen kveld
![]() Men dere har virkelig vært uheldige med været, for februar, og fram til nå i mars, har det vært så uvanlig varmt og sol omtrent hver dag. Men jorden skriker etter regn - ellers blir det vannmangel i sommer - så om aldri så galt er det godt for noe, som min pappa pleide å si ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt Lissi. Ni rör er i fina trakter.
Ha en fortsatt fin första dag idag. |
|
||||
|
||||
![]()
Ønsker dere flotte dager framover
![]() - med det været YR melder, l i t t regn i dag og strålende sol de nærmeste dagene ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter riktigt fint! Hur lång tid tog det för er att köra till Nafplio (hade liknande planer för i år, men antagligen får vi stanna hemma)? Är vägarna bra?
Hoppas det inte regnar för mycket och solen lyser på er alltid då och då! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ha en underbara resa! |
|
||||
|
||||
![]()
Regn lovades även här men vi har en alldeles underbar solig dag
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Njut av tillvaron Lisa och Claes! Det gör vi.
Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Om vi njuter? Jisses.
![]() Efter frukost gick jag ensam alla trappor upp till Palamidiborgen I strålande sol...tur att jag hade linne under min kofta! Jag strosade runt själv driga timmen däruppe innan Claes mötte med bil, latmasken! Så åkte vi till Asine och den arkeologiska utgrävningen, som Admirala berättade om här på Kalimera. Mycket vacker och sevärd I fortsatt sol. Så vackra vyer! Vi åkte sen till Tolo för lunch ock promenad. Temperaturen visade 23 grader. Inga turister än, men det fejas! F ö det sista ställe jag skulle semestra på. En enda lång gata I princip....Efter det åter till Nafplio och fika på mysiga balkongen mitt över en lååång trappa ner till byn eller upp. Apelsiner och citroner trädgården intill så man nästan kan plocka direkt! Ja visst njuter vi! I kväll middag med Admirala! Kan det bli bättre??? Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi- som ska vila en timme på rummet. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
När vi åker tillbaks mot Aten 20 mars tar vi en annan väg. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
När du ser Anneli där nere i Koroni, giv henne och Reijo EN JÄTTESTOR KRAM från mig
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Oj så mysigt allt låter! Det ska bli kul att läsa dina fortsatta rapporter från resan. Inte minst gillar jag att följa beskrivningar av all den goda maten som bjuds när man är i Grekland.
Ha det gott! Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter härligt fortsätta njuta av semestern
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vadå grodorna ![]() ![]() ![]() Tur jag får nya glasögon nästa vecka ![]() Ha det fortsatt gott Lisa! Ser fram emot dina rapporter! Ylva |
![]() |
|
|