Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-03-08, 19:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Peloponnesos direkt.

Tisdag kväll I underbara Nafplio.
Efter en fin flygning från Kastrup 10 min sena I start, så landade vi på tid på Atens flygplats. Med bara handbagage, så var vi snabbt ute I ankomsthallen och disken för hyrbilar, där vi snabbt fick nyckel och alla papper för hyrbilen, en Suzuki, som skulle hämtas på parkeringsplats 252 vid uthyrningsparkeringen. Om alla papper stämde kunde vi bara köra iväg, annars skulle vi kontakta personal. De små repor som fanns på bilen var noga inringade på papper så efter " säkerhetsfotografering" med min mobil körde vi iväg med GPS:en inkopplad på snabbaste väg till Nafplio. Detta medförde 4 vägtullar på sammanlagt nästan 10euro. Väl värda pengar för att snabbt nå Nafplio. 18 grader och molnigt, men så underbart att ha hela förkvällen och kvällen här. Kapodistria hotel/ guesthouse, där vi bor ligger mitt I en av alla långa trappor I Gamlebyen och är otroligt charmigt! Vi har I kväll strosat runt I Nafplio och ätit en underbar mezemiddag på en taverna nedanför Syntagmatorget...minns ej namnet, men där ska vi äta igen, så god mat....vi fick både en maträtt, dessert och tsiporo på huset, och med de fyra maträtter, öl och halvliter husets vi beställde så blev vi mer än mätta.
Nu ska vi ha tidig kväll och Claes meddelade nyss att det enligt accuweather ska bli regnskurar de närmaste 4 dagarna. Precis som vanligt alltså när jag är här....men 16- 18 grader I alla fall!!! OCH VI ÄR HÄR...men sämre blir det....regn nästan varje dag..men hemresedagen blir sol!!!
Men vi har bil, allt blommar och maten är lika god oavsett väder...och alla prognoser brukar ändå inte stämma.

Lissi
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:55.