![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Är det någon som kan tipsa lite om restauranger, stränder ev sevärdheter m.m. på Chalki?
Vi kommer dit i början på maj och det är säkert väldigt lugnt då men det är inga problem för oss. ![]() Vi ska bo på Villa Amalia kanske någon vet något om det boendet. Ser fram emot att få besöka ön! //maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Maji
![]() Mitt resebrev visserligen från 2009 men kan innehålla en del bra info! http://www.kalimera.nu/resebrev/2009/grekland_7.html En härlig lugn liten ö. Ha de gôtt //PA ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack PA! ![]() //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vår blogg från Chalki Dag ett Dag två Dag tre |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack Janne! Det bådar gott tycker jag ![]() //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Citat:
![]() Nå har du fått mange tips via PA og Janne, kanskje du har sett mine reisebrev og , fra Dodekaneserne og vårt første besøk på øya i 2012? Om ikke, det er 3 bildereisebrev, strender, tavernaer og bosteder/utsikt. "Taverna Babis" er fortsatt vår favoritt på Chalki ![]() - hos "Maria" spiser vi og godt ![]() - vil du ha gyros o.l får du kjempegode på Chalki på "Valantis Grillhouse" ![]() Når det gjelder strender er Pondamos best synes vi, men Ftenagia er trivelig, og om tavernaen der er åpen, så er det jo et pluss ![]() Til Kania har vi og gått, vi hadde også glede av reisebrevet til PA ![]() Men Maji, dere trenger jo ikke strender, om dere ikke vil for variasjonens skyld? Siden dere skal bo på Villa Amalia, har dere vel " privat" badetrapp og kan bade i krystallklart herlig vann, hoppe rett i havet ![]() Jeg kjenner ikke Amalia, men er 99% sikker på at det er ett av husene som har havet på forsiden og veien på baksiden! Vi bodde slik sist vi var på Chalki og det var helt fantastisk ![]() Jeg svarer, så godt jeg kan, om du har spørsmål/frågor ![]() Legger med en link fra VG: http://www.vg.no/forbruker/reise/rei...re/a/10116572/ Senast redigerad av kari den 2016-04-20 klockan 12:09. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tusen tack Kari ![]() Jag har nu läst dina resebrev (jag hade läst dom tidigare oxå ![]() Bra tips! Tror absolut att vi kommer att trivas på ön. Alldeles riktigt, Villa Amalia ligger precis vid vattnet och med en trappa ner i havet. Tror det blir jättebra! Tack för allt Kari! //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi bodde också bra, men inte som på Villa Amalia. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det ser mysigt ut och vi tror att det blir jättebra
![]() Om en vecka är vi på Rhodos ![]() ![]() ![]() ÅH som vi längtar!!! //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() GOD TUR ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
GOD TUR själv Kari
![]() //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi bodde på Villa Amalia för några år sen och det kan jag säga att det är bland de bästa boendena vi haft nån gång i Grekland. En gång ska vi tillbaka dit!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
WOW! Det ser verkligen härligt ut!
Tack Netwolf för bilderna och så roligt att höra att ni var så nöjda ![]() //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag säger också WOW. Ni får ta och njuta för oss andra också.
![]() Ha en härlig resa! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/ Ing-Marie & Kenth som börjat packa i huvudet ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg er så spent på hvordan du hadde det på Chalki, maji?
![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|