![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I " nin kyrka" i Myrties sitter man fortfarande damer och herrar på var sin sida, märkte jag för en månad sedan.
Det har blivit en vana för mig och besöka godtjänsten varje gång jag är på Kalymnos. Tanterna i kyrkan känner igen mig nu ![]() Jag kan inte riktigt förklara varför jag tycker om och gå dit. Det är så annorlunda och alltid händer det saker. Folk kommer och går. Folk sitter och står om vartannat. Har inte kommit på när man skall göra det ena eller det andra,men brukar resa mig när dom flesta gör det ![]() I den kyrkan så finns det en dam och en herre på var sin sida som sjunger alla ritualerna. Prästen visar sig lite då och då. Går runt med sin rökelse, läser en bön. välsignar saker som folk lämnar fram osv. Känner ingen behov och besöka andra kyrkor i Grekland eller här hemma, men Myrtieskyrkan vill jag inte vara utan ![]() Och så kände jag igen den där Vlyhadia vägbeskrivningen ![]() ![]() Tack Monica igen.Du ser till att man inte kan sluta längta till Kalymnos i tid och otid ![]() Riitta ![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|