Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2018-06-08, 17:32
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Fastlandet!

Så nu har jag varit på resa i knappt två veckor, (på söndag är det två veckor kvar)

Började med en fantastisk tågresa från Diakofto till Kalvryta och därefter vandring på spåret tillbaka ner till Diakofto, en tur som varmt rekommederas! man ser så mycket mer än från tåget, och ingen risk bli rapporterad för spårspring för leden som följer såren är en del av E4 nätverket av vandringsled.

Fortsatte vidare över gulfen till Itea för att ha nära att besöka Delphi. Väldigt häftig plats men man får vara tidig för att undvika värme samt turisthoppar (sistnämda jobbigast)

Efter Delphi har jag spenderat några dagar i Meteora och vandrat mellan klostren, det är helt möjligt och från mig varmt rekommenderat att besöka klostren till fots, dessutom finns det ett väldigt häftigt kloster strax bakom Stora Meteora man inte kommer till med bil, långt är det inte heller; längsta vandringsdan var 12km, men det blir varmt! Mitt besök samföll med en värmebölja som fortfarande varar så efter lunch visade tempen på runt 35c

Idag har jag åkt ifrån Meteora och äntligen fått se havet igen och kunnat bada, välbehövligt, tempen inne i preveza visade 38c och här vid havet är det lite svalare; 36,

Sitter o funderar på kommande dagar, Archeon ska jag till och funderar på ta en tur til Lefkas, angenäma problem ...
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:04.