![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Alla swebanks kort tar dom betalt när man tar ut pengar i Grekland för jag hade en väninna som tog ut på maestrokortet ifjor på Rhodos o fick betala 10 kr varje gång o det syns inte meddetsamma utan först efter någon dag.
Sen är det inte alla ställen som tar maestrokortet så det gäller o se upp jag tror vi fick går runt i Rhodosstad innan vi hittade någonstans o ta ut pengar... |
|
|
||||
|
||||
|
Jag tror att alla banker med Cirrussymbolen tar Maestro.
Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Jag har kunnat tagit ut med mitt maestrokort på alla automaterna som jag har provat på Kos iaf.. och de har INTE tagit nån avgift, jag har kollat!
![]() Dessutom står det att det inte kostar att ta ut på det kortet på Swedbanks sida... |
|
|
|||
|
|||
|
På bankomatuttag får bankerna INTE ta ut någon uttagsavgift inom EU!!!
Använder man däremot ett rent kreditkort, som Eurocard, osv så läggs det på ett valutapåslag på någon procent. Avgift utgår även i Sverige om man tar ut pengar på kreditkortet (Eurocard). " EU har vidare, sedan 2002, infört regler som innebär att avgifterna för gränsöverskridande betalningar inte får vara större än avgifterna för inhemska betalningar. Avgifterna för ett bankomatuttag i annat EU-land som infört Euro får således inte vara högre än avgifterna för uttag i hemlandet. Sverige har trots att man inte infört Euro valt att ansluta sig detta regelverk. " http://www.regeringen.se/sb/d/2812/a/15756 |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|