![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eftersom Du är så självsäker så skall jag inte längre kommentera Dina inlägg. Men lite eftertanke på hur det framställs i pressen vore kanske på sin plats. Grundfrågan från Mysan rör faktiskt hur det påverkar oss som reser till Grekland och det tycker jag verkligen är en "resefråga" värd att diskuteras i Forum Kalimera. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vad ar din asikt i denna resefraga ? /Lucky som sitter och vantar pa att melodifestivalen ska borja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Är man noga med källkritik är det ju bra när man kan följa samma källa över tid för att avgöra om man litar på vederbörande eller inte ![]() Greklands förra regering har själv medgett att de fuskade med siffrorna för att få gå över till euron, enligt t ex den här artikeln i The Economist: Länk |
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Så det lär nog inte påverka oss i någon större omfattning. Ännu... Citat:
Problemet här är också att Grekens minne går ungefär från "nyss" till "om en stund..." Problem som egentligen uppstod för flera år sedan lastas de som sitter vid makten idag! Även om de inte hade med saken att göra! Man protesterar redan nu. Men vad protesterar man mot egentligen? De nödåtgärder som regeringen måste vidta idag? Eller mot den förra regeringen som orsakade det hela...? Eller är det bara: JAG vill inte få det sämre...? De offentliganställda har i princip fördubblat sina löner sedan Euron infördes i Grekland! Och det är klart att de inte vill gå med på att försämra sina villkor. Citat:
Citat:
Citat:
Men hade de kunnat få kontroll på lite av den svarta ekonomin och korruptionen hade det nog hjälp en bit på vägen för att få balans i ekonomin... Citat:
I värsta fall, fast jag tror det är mindre än en 1%-are, kommer Grekland att tvingas ut ur valutasammarbetet. Dvs bli tvingade att återinföra Drachman! (Gamla kära Draken...) Men OM det skulle hända tvingas de att devalvera kraftigt direkt. Vilket är bra för oss besökare eftersom det då skulle bli lika billigt där igen som det var förr... MEN det är inte troligt att det sker... Jag har svårt att se att EU skulle tvinga fram en sådan drastisk åtgärd. Men igår kostade en Euro 9,88! Första gången på länge den var under 10 SEK! Men en av anledningarna att den dök så var just Greklands ekonomi... |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|