![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Soleil skrev :"Är det så galet att flygfältet i Aten är stägnt den 31.maj?" |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag förstod allt hur du menade. Flygen är ju knappast inkluderade i en hamnstrejk. Det som gjorde att jag skrev var att du skrivit det "kun" var i Pireus og evt endel andre store havner - och det gällde alltså ALLA hamnar, enligt Aegean Speedlines ![]() Jag hoppas snart kunna rapportera från plats ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() - det blir nok orden igjen når du kan rapportere l i v e ![]() Men jeg h å p e r jo du unngår streiker ![]() Ha en herlig ferie ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det stämmer med den information jag själv har fått. Vi skall inte tro att vi är så säkra bara för att det står skrivet någonstans att chartertrafiken inte påverkas, vad hjälper väl det även om flygledarna inte strejkar, då planen inte kan landa p g a att all teknisk personal strejkar. Kryssningsfartygen var de första att svika och dra vidare, det är snart dags för oss vanliga charterturister att göra samma sak. Som utlandsgrekerna säger, de är bra på att bita sig själva i svansen just nu.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag instämmer.....Jag kommer tydligen inte iväg på denna resa heller och ska grekerna strejka med jämna mellanrum hela sommaren så har de tappat allt vårt förtroendekapital. Jag tänker boka om till ett annat land och det kommer att dröja innan Grekland står högst på önskelistan.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Då har jag precis skrivit till George, tack för tippset. Hej förresten det var ett tag sedan, ni ser ut att ha det bra, så även vi.
Bengt |
|
|||
|
|||
![]()
Vad vet ni om färjestrejk 31 maj? Är det endast i Pireus? Ska åka från Skopelos till Skiathos just den dagen.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Har du redan köpt biljetter är det problem att få dem tillbaka. Har du inte köpt resan ännu, rekommenderar jag dig att åka i år till exempelvis Kroatien. Där hittar du öar och skärgårdar som liknar de grekiska. I Kroatien strejkas det inte numera. Men när du köper en resa - undvik Airtours. De ger olika besked och blåser folk på pengar. De är "duktiga" på det. Enigma |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har för första gången någonsin bokat färjebiljett hemifrån, har aldrig behövt det innan eftersom jag alltid åker i lågsäsong. Men nu ska jag med en båt som kan bli alternativet för de som inte kommer iväg den 31 maj, därför har jag förbokat. Jag tror iofs inte att så många ska åt samma håll som jag just den dagen, det blir väl jag och tre till på hela båten ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Var kan man hålla koll på om det planeras strejker framöver? Skall resa till Grekland den 13 juni och stanna i två veckor, så det kan vara bra att ha lite koll känns det som.... //Martina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.axiaplus.gr/ http://www.gsee.gr/default.php http://www.adedy.gr/adedy/site/home/ws.csp http://www.swedenabroad.com/Start____11979.aspx Vissa sidor är på engelska och vissa är på grekiska. Du behöver installera Googles översättningsverktyg för att kunna läsa de grekiska sidorna. Lycka till! Enigma |
|
|||
|
|||
![]()
Også på livingingreece.gr finnes det ferske oppdateringer mht. hvem som streiker/ikke streiker likevel osv.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ser ut som om det blir en resa till slut ![]() Bara askmolnet håller sig borta nu ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Enigma |
|
||||
|
||||
![]()
Bengt, blir det något Platy Yialos för er denna sommar?
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej igen Monica
Vi har inte planerat något i år. Vi skall riva huset hemma och bygga ett nytt så tiden går till detta projekt. Det betyder dock inte att det inte blir något, bara att det blir lite senare och inte under juli/augusti. Vi tittade på en hel del bilder i går och inser att vi inte kan vara utan Kalymnos, så det blir nog en resa på något sätt. Det är härligt att läsa dina små strofer om livet på ön och inte minst om folklivet i "stan". Vi älskar att ta del av folkmyllret och att bara vara. Bengt |
|
|||
|
|||
![]()
Virkelig triste greier. - For egen del, rakk lykkeligvis ikke å bestille billetter verken for mai/juni eller september. Vil nå se hvordan dette utvikler seg, kanskje høsten kan bli aktuell.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|