![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
OBS!
Inte bara strejk den 20 maj, den 31 maj tycks det vara dags för färjetrafiken igen enligt Easy Travel Report.com [FONT='Arial Black', Arial, Helvetica, sans-serif]Greece [/FONT] [FONT='Arial Black', Arial, Helvetica, sans-serif]Update:-May, 14, Air traffic controllers will not strike, May, 20 [/FONT] Greek strike, unions GSEE and ADEDY, (will start midnight Wednesday) 24 hours, Thursday. May, 20, will effect ferries international trains, borders and Greek air space, air traffic controllers. (perhaps air traffic controllers will not strike because of the latest wide spread cancellations by tourists) Another general strike by ferry workers, Piraeus, Monday, 31, May, 2010 Undrar hur sommaren i Grekland kommer att se ut egentligen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Jag hittade ovanstående på http://www.easytravelreport.com/coun...eece-port.html Jag letade anledningar som talade för att det var bra att INTE åka till Grekland. Den bästa jag hittade var på yr.no, jisses vilket uselt väder det är på gång in i Grekland. Det verkar faktiskt så dåligt att jag kände det som bra att det inte skulle bli nån resa ![]() ![]() Strejk eller inte strejk, det är frågan ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja,det er frågan ja!!Ser jo straks lysere ut nå! Men det med yr tror jeg du kan ta med en klype salt.Se på andre utenlanske sider,der melder de strålende vær!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Yr stemmer aldri!!!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
apropå färjestrejken den 31/5 hur länge pågår den? Finns det risk att den förlängs? Vi befinner oss förhoppningsvis på naxos vid tidpunkt men behöver vara inne i Athen senast den 3:e då vi flyger hem behöver vi vara oroliga?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bättre att redan vara där och vara strandsatt. Än att sitta i sverige och du får inte flyga ut ur landet och resan är borta. Är nervös innan vi åker 19 Juni att det ska vara flygstrejk .. Då vet jag inte vad jag gör... ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är det inte samma där, att generalstrejken endast håller på i ett dygn? Vi får hoppas det för er skull! Visst är det inget fel med att sitta fast i grekland enligt mig
![]() Också jättenervös över att det blir flyg/färjestrejk när vi åker 14 juni. Får hoppas att vi slipper strejk då! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skall resa från Sundsvall till Rhodos den 19.e med planerad ankomst 02:15 den 20:e. Går strejken igång 00:00 då blir ju det problem. Men någon skrev att flygledarna inte var inblandade.... Men flygplatspersonal och alla andra-kan man få sina väskor och transport till hotellet-känns osäkert det här. Nu ångrar jag att jag bokat till Grekland, tyvärr, trodde aldrig det skulle inträffa..
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Mja, jag tror ju nånstans att dom löser sånt här på turistorterna, dom allra flesta där lever av oss turister så dom hjälps nog åt att lösa dessa problem bara flygen kan landa. Eller är detta min önskedrömmar, vad tror ni andra? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kanske ni har samma tur? Lycka till! Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tackar, Ja det vore ju strålande om avresan kunde tidigareläggas, planet kommer ju från Rhodos och vänder ner med oss, kan de åka tidigare så kanske......Jag talade med en representant för Apollo idag och hon sa väl också typ att "de lever ju på turisterna så de brukar fixa till det på något sätt". Håller tummarna och är glad att planet går från Midlanda som är 10 minuters resa för mig, slipper åtminstone oroa mig för anslutningar..
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi ska flyga till Kos, fvb till Kalymnos den 26 maj med hemresa den 2 juni 23 nånting... Hoppas verkligen att det inte händer nåt! Vill varken ha askmoln eller strejker! Vi flyger från Arlanda och har lite trassel med tågen till och från Sundsvall... :-( /Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Yr stemmer oftest svært så bra. Siden jeg delvis oppholder meg i Hellas, og alltid sjekker været på Yr, kan jeg forsikre om at varslene er temmelig presise.
|
|
|||
|
|||
![]()
Det senaste så här en dag före storstrejken den 20 maj är att allt kommer att stå stilla - förutom flygen! Det står att flygledarna inte deltar i den här strejken, så just nu verkar det som om planen kommer att flyga och landa som vanligt.
|
|
|||
|
|||
![]()
Är det så galet att flygfältet i Aten är stägnt den 31.maj? En del av familjen åker dit just den 31.5.
Jag själv åker till Rhodos den 29.5 o.det tycks inte vara någon problem den dagen. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dock så är det andra som strejkar.. Se tidigare i forumet. Men tror det är båt och buss folk och en del andra.. Jurister osv osv.. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Här i Chania gick turistbussarna (och lokalbussarna) varma ikväll. Var det bara vissa bolag som strejkade tro? Vi har hamnat i det läget att vi (medelgreken) inte har råd att strejka mer. Vi förlorar ju inkomst, och kanske jobbet. Nu kör vi hårt för att ta hand om de turister som hittat hit trots askmoln och stormvindar. //Kikh |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Båtar kanske inte går o. bussarna i lokaltrafik, men hoppas turistbussarna från flygfältet visserligen går. Man klarar sig nog. |
![]() |
|
|