![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Jo det är väldigt förvirrande... MEN nu har grekerna gått ut med att strejken endast pågår i 12h, med start för 30min sedan, och pågår till 12 imorgon, vilket betyder att mitt flyg på torsdag troligtvis klarar sig.. Man ska inte ropa hej för tidigt men nu håller jag tummarna hårt för att få komma hem...
Jag har dock försökt prata med alla möjliga bolag och människor OM jag skulle missa min sista resa, men de säger allihop samma sak, eftersom det är en skild bokning så tar inte dom ansvar för vad det är som orsakat att jag inte hunnit med flyget, därför får jag inga pengar tillbaka för den resan, eller ombokning... Skulle den däremot ha varit med i samma paket så hade jag så klart fått den fixad också säger dom alla... Men nu håller vi tummarna för att strejken faktiskt bara pågår i 12h ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://en.aegeanair.com/all-about-us...ease/?prid=326 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() For senere reiser har jeg e t t råd, det er å booke direkte av det enkelte flyselskap ![]() Og ikke gjennom Supersaver, Travelstart og hva de nå heter alle sammen - det kompliserer unødvendig ![]() Vi fikk engang endret flytid på et innenriksfly med Aegean, med de nye tidene ville vi ikke kommet med flyet hjem fra Athen. Av erfaring visste jeg at vi uten problem omgående ville fått avbestilt/pengene tilbake fra AEGEAN Airlines, m e n denne billetten var booket via "Supersaver" og d e t var den store forskjellen. Supersaver viste til de inntil 16 ukene det kunne ta før vi fikk pengene tilbake, og at det var fordi Aegean ( i dette tilfellet) måtte godkjenne. Det jeg tør påstå er at det er Supersaver ( og andre tilsvarende) som "holder på pengene"! Siden har jeg alltid søkt etter billigste reise via søkemotorer, m e n når jeg har funnet billigste reise/gunstigste flytider booker jeg billettene direkte av det flyselskapet som jeg har funnet ut er billigst/gunstigst ![]() - vi fikk kjempeservice av Austrian Airlines i fjor vår da asken fra Island laget problemer, om vi da ikke hadde booket direkte av dem, tror jeg ikke vi hadde fått noen erstatning for billettene vi ikke brukte. -men, tilbake til deg, Teee ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det kan vara bra att ha ett intyg från Aegean om det inställda flyget när du ska utnyttja försäkringen. Eventuellt får du också ersättning för försenad hemkomst. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Halloj
![]() Efter att ha haft en låååång hemresa, och nu ha fått vila upp mig och ordna saker och ting här hemma, så har jag någon minut till övers för att tala om för er att hemresan gick smidigt och bra ![]() Men nu har jag som sagt vant mig med kylan, kommit mig i form här hemma, och börjar ha saker och ting upprett... Tack och loooov blev ju flygstrejken avblåst så att allting gick smidigt hem ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att höra att du kommit hem!
![]() ![]() Har tänkt en del på hur det gick. Såg ju att planet från Chania blev avlyst och tänkte en del på hur det skulle gå, Blue1 såg ju ut att avgå enligt planen. Men du har alltså kommit med ett plan från Heraklion i stället för från Chania - så bra! Huvudsaken är ju att allt löser sig - och du hann med din förbindelse till Kokkola till och med. Hurra! Ha en härlig vinter! Tack för att du orkade skriva lite om Hur Det Gick! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ja, skönt att det gick bra men jag vill korrigera en sak, Marianne. Från och med nu och fem månader framåt gäller devisen: Hemma bra, men borta bäst.
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|