![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år? | |||
Ja, jag har redan bokat. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
165 | 61.80% |
Ja, jag ska boka senare. |
64 | 23.97% |
Nej, jag väljer något annat land. |
7 | 2.62% |
Nej, jag ska stanna hemma i år. |
5 | 1.87% |
Vet inte. |
18 | 6.74% |
Jag bor i Grekland. |
8 | 3.00% |
Antal röster: 267. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
![]()
Du är så häftig Kari!!!
Fast jag undrar varför Du behöver gå på kurs?? ![]() ![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - for, selv om jeg kan gjøre meg forstått på gresk, på et "overfladisk" nivå, og har stor glede av det jeg k a n av språket, så mangler jeg m y e på å snakke flytende ![]() Jeg husker jo "episoden" på Tinos- og jeg e r best når jeg snakker selv ![]() N å skal jeg ned for å lære mye nyttig, ikke minst håper jeg å kunne forstå mer av hva g r e k e r n e sier ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Själv sitter jag framför datorn och ser på YouTube avsnitt efter avsnitt av "To Nisi" om Spinalonga och människorna som levde där..den engelska texten flimrar förbi snabbt så jag tränar upp lite grekiska faktiskt...många vardagsfraser som kommer igen ofta i talspråket....En SÅ sorglig film och man får VERKLIGEN förståelse för grekernas situation som den varit genom århundraden med ockupationer från olika håll och kampen för sin frihet...de har ju varit tvugna att alltid se till att den egna familjen klarar sig, de har aldrig haft hjälp av andra....Både den och filmen Eleni har verkligen visat hur grekerna alltid fått kämpa för att klara sina liv. (Detta blev en parentes och utvikning...förlåt ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - jeg bruker også den utrolig fine, men sørgelige filmen/TVserien "To Nisi" som språktrening, har den på DVD uten teksting ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och i går blev det bokat för oss också
![]() Det blir en vecka i Georgoupolis i september, med delar av barn och barnbarn, för att fira maken. Och även om dottern tyckte vi kunde åka någon annan stans denna gången, fick det bli födelsedags-firaren som bestämde. Vi började vår två-veckors billuff förra året i Georgoupolis, och gillade atmosfären ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Två veckor,på Kefalonia,stor ö, i September,tio år sedan förra resan dit.
|
|
||||
|
||||
![]()
Var först inne på att skippa Grekland i år och prova Sardinien i stället...men hur man än försöker så blir det ändå ...of course...Naxos i Grekland!
![]() ![]() ![]() Är man fast så är man, men det behöver jag väl inte förklara för er här på Kalimera? ![]() ![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...jag försöker väl som vanligt att sticka ner till Karpathos över påsken.Tar en enkelresa och åker hem när jag känner för att komma hem och börja dona med båtarna....Det brukar bli några veckor.
April och maj är finfina på Karp med allt grönt och skönt och hejande och fejande....:-D Pelagos har ju dessutom 10-årsjubileum i år och det skall förhoppningsvis firas på olika sätt. Mikke |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|