![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år? | |||
Ja, jag har redan bokat. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
165 | 61.80% |
Ja, jag ska boka senare. |
64 | 23.97% |
Nej, jag väljer något annat land. |
7 | 2.62% |
Nej, jag ska stanna hemma i år. |
5 | 1.87% |
Vet inte. |
18 | 6.74% |
Jag bor i Grekland. |
8 | 3.00% |
Antal röster: 267. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]()
Du är så häftig Kari!!!
Fast jag undrar varför Du behöver gå på kurs?? ![]() ![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - for, selv om jeg kan gjøre meg forstått på gresk, på et "overfladisk" nivå, og har stor glede av det jeg k a n av språket, så mangler jeg m y e på å snakke flytende ![]() Jeg husker jo "episoden" på Tinos- og jeg e r best når jeg snakker selv ![]() N å skal jeg ned for å lære mye nyttig, ikke minst håper jeg å kunne forstå mer av hva g r e k e r n e sier ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Själv sitter jag framför datorn och ser på YouTube avsnitt efter avsnitt av "To Nisi" om Spinalonga och människorna som levde där..den engelska texten flimrar förbi snabbt så jag tränar upp lite grekiska faktiskt...många vardagsfraser som kommer igen ofta i talspråket....En SÅ sorglig film och man får VERKLIGEN förståelse för grekernas situation som den varit genom århundraden med ockupationer från olika håll och kampen för sin frihet...de har ju varit tvugna att alltid se till att den egna familjen klarar sig, de har aldrig haft hjälp av andra....Både den och filmen Eleni har verkligen visat hur grekerna alltid fått kämpa för att klara sina liv. (Detta blev en parentes och utvikning...förlåt ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - jeg bruker også den utrolig fine, men sørgelige filmen/TVserien "To Nisi" som språktrening, har den på DVD uten teksting ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och i går blev det bokat för oss också
![]() Det blir en vecka i Georgoupolis i september, med delar av barn och barnbarn, för att fira maken. Och även om dottern tyckte vi kunde åka någon annan stans denna gången, fick det bli födelsedags-firaren som bestämde. Vi började vår två-veckors billuff förra året i Georgoupolis, och gillade atmosfären ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Två veckor,på Kefalonia,stor ö, i September,tio år sedan förra resan dit.
|
|
||||
|
||||
![]()
Var först inne på att skippa Grekland i år och prova Sardinien i stället...men hur man än försöker så blir det ändå ...of course...Naxos i Grekland!
![]() ![]() ![]() Är man fast så är man, men det behöver jag väl inte förklara för er här på Kalimera? ![]() ![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...jag försöker väl som vanligt att sticka ner till Karpathos över påsken.Tar en enkelresa och åker hem när jag känner för att komma hem och börja dona med båtarna....Det brukar bli några veckor.
April och maj är finfina på Karp med allt grönt och skönt och hejande och fejande....:-D Pelagos har ju dessutom 10-årsjubileum i år och det skall förhoppningsvis firas på olika sätt. Mikke |
|
|||
|
|||
![]()
Vi åker till Agia Marina den 24 maj, 1 vecka. Det ser vi fram emot. Vi ska bo på Stefan Village.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nästa resa bokad, 18 augusti till Chania (var annars???), ingen hemresa bokad än men det blir väl med sista planet härifrån.
Gunilla-som hoppas på 6 månader/år i Chania och resten i Sverige |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har 2 bokade,,,26 maj 3 veckor,Rethymno,1 sept till samma så klart,dock bara 2 veckor då,men det känns underbart att få åka "hem"
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I år har vi bokat en för oss ny ö, Kalymnos. Det man kan läsa om på Kalimera gjorde valet ganska lätt då vi uppskattar lugn och ro och det verkar vara en del av det som gör att en hel del återkommer till ön.
|
|
|||
|
|||
![]()
Åker på långweekend månadsskiftet mars/april till Chania, Kreta. Ska boka en resa till Ios/Naxos i juni och kanske Chania igen i september -då ska jag bo på Lefkas Apartment och se hur Evita och Andreas har det. De har tyvärr inte öppnat 30/3
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Vi börjar med en kort resa med flyg ut sent den 5/4 och hem den 11/4 med destination Andros. Sedan har vi en 3 veckors flygbiljett med utresa den 24/8 till Samos. Vi kommer att luffa oss runt några för oss nya öar. Samos, Arki, Leros, Lipsi känns mest troligt. Men Patmos, Iraklia och Fourni låter ju också intressant. Angenäma problem med att välja. // KR |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ingen utsikt, inte strandnära och inga lyxiga rum, men underbart trevligt. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
En vecka på Skopelos i juni, börjar bli tradition
Två veckor Plakias södra Kreta i augusti/september, nyhet för oss. Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Underbara Chania kusten in the beautiful island of Crete i April och Augusti.
![]() ![]() ![]() I cant wait.. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi siktar på Leros igen, trevlig ö med lugn puls och lite turister, efter ha besökt en del andra öar, som Santorini, Amorgos, Naxos.
Det är tänkt att bli i mitten på juli, och runt 10 dagar. |
|
|||
|
|||
![]()
Det blir Kalymnos selvsagt.
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Annars är Leros en önskeö för i alla fall mig, Maken bryr sig inte så mycket vilken ö han hamnar på ![]() Men det får väl bli en charter innan man blir för gammal. ![]() Lissi |
![]() |
|
|