Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-28, 20:48
annelinens avatar
annelinen annelinen är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Sv: Att minimera packningen - era bästa tips?

Citat:
Ursprungligen postat av våga Visa inlägg
Om du vill vara riktigt minimalistisk kan du skippa böckerna, i alla fall om ni har varsin smartphone. Ladda ner e-böcker och läs dem i telefonerna! Det är bara att ladda ner en ny bok när den första är utläst. Sen har ni kamera där också och behöver inte ha med någon extra sådan!

Mitt bästa tips är att lägga fram all packning man har tänkt ta med och sen ta bort ALLT sådant man kan överleva utan. Sen lägger man tillbaks max 1 sak som lyx!
Lycka till med packningen!
Våga
Tack!!
Dessa två tips kommer jag definitivt att ta till mig! Fast kamera vet jag inte om iphonen duger till. Där får vi nog kosta på oss att ta med vanlig kamera också!
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 20:50
annelinens avatar

Sidenbadlakan tipsar ni om allihopa, och det vore ju kanon att skaffa ett par stycken (min sambo säger nej till sarong, kan ni fatta det? ).

Var hittar jag dem?
Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 16:55
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Citat:
Ursprungligen postat av annelinen Visa inlägg
Tack!!
Dessa två tips kommer jag definitivt att ta till mig! Fast kamera vet jag inte om iphonen duger till. Där får vi nog kosta på oss att ta med vanlig kamera också!
Det beror lite på vad man har för krav på kameran. Jag hade med en kompakt digitalkamera och jämförde med bilderna från iPhone - kvaliten var helt jämförbar och ibland bättre med iPhonen!
Våga
Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 17:09
kize kize är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ser att flera skrivit om sarong istället för handduk. Vi har slutat att dra med handduk för länge sedan. Ett par saronger går minst lika bra. Om maken inte gillar den färggranna sorten finns det mycket annat att välja på. Vår senaste köpte vi uppe i gränderna i Naxos stad, till det facila priset av 8€. Vi tvättar dem i duschen varje kväll o sedan är de rena o fina till nästa morgon. Har man en extra sarong går den att använda till delar av kroppen som fått för mkt sol! Det är klart att packningen är lite tyngre när vi åker ut än hem, då väskan är tung av ex solskyddsmedel, schampo mm.
Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 19:47
annelinens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av våga Visa inlägg
Det beror lite på vad man har för krav på kameran. Jag hade med en kompakt digitalkamera och jämförde med bilderna från iPhone - kvaliten var helt jämförbar och ibland bättre med iPhonen!
Våga
Du har säkert rätt, åtminstone om bilderna tas utomhus i dagsljus. Vi brukar faktiskt framkalla iphone-bilder och även Instagram-bilder. Jag tycker att de sistnämnda blir så coola när de framkallas, som gamla polaroidbilder nästan.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:01.