Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-02-28, 20:46
annelinens avatar
annelinen annelinen är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Sv: Att minimera packningen - era bästa tips?

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Många olika tips...men jag förstår fortfarande inte varför man ska ha med shampoo, balsam, duschtvål i småförpackningar... Om man är borta i 2 veckor så räcker väl inte det ändå...? När jag åker på kortresor...typ 4 dygn har jag med det men på 2 veckor gör man väl åt en normalförpackning på 2 pers...? Och visst är solkräm billigare i Sverige...men om man väljer på att åka med endast handbagage eller checka in en väska så tror jag ändå att man tjänar på att köpa på plats Men det beror ju på hur mycket bagage man får ha med sig...när jag åker till Kreta nästa gång så skulle väskan vara dubbelt så dyr som biljetten och då är det ju enkelt att ransonera packningen

// Malin
Tack för alla goda tips! Förklaringen till de små flaskorna är att jag köper lite dyrare (=drygare) produkter som inte innehåller så mycket vatten. DE räcker längre är krafset man köper på ICA... Sen har jag kort hår (inte så mycket schampo behövs). Min sambo har nästan inget hår

Solkräm spelar ingen roll om vi köper i sverige eller på plats - vi får ju ändå släpa med oss flaskorna på de olika öarna. Det är ju som sagt något man inte vill rationalisera bort
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:34.