![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tisdag 21 oktober, Naxos
Avresedag mot Pireus kl.09.30 med Blue Star.. ångesten startade redan igår.. neeej jag vill inte åka hem... men hade en trevlig och lugn sista dag i Naxos Chora, strosade omkring där mest hela dagen och inhandlade det sista inför avresan.. fikade och kollade på folklivet.. Trots att det är lågsäsong så är det en hel del folk i rörelse, härligt!.. ![]() Här skulle jag kunna övervintra.. no probleme at all... ![]() Så här blir ju aldrig helt folktomt.. Till kvällen tog jag mig en volta ner på stan igen och slog mig ner på den trevliga och grekiskt traditionella tavernan Irini i början av hamnpromenaden..trevliga killar som serverade.. skojiga och pratglada.. efter min goda måltid.. blev jag bjuden på en bakelse och därefter även en raki och ett litet fruktfat..så gulligt!.. ![]() En bra avslutning på sista kvällen i Naxos... Fick en liten present av Rena innan avresa, så gulligt och hon hoppades förstås på att återse mig nästa år igen.. vilken fantastisk värdfamilj, den bästa värdfamilj jag någonsin haft i Grekland.. rent och fräscht på rummet varje dag, byte av handdukar varannan dag, sänglakan var tredje dag, allt var perfekt med detta boende! De bjöd på kaffe eller annan dryck plus en bakelse eller liten sallad om man ville ha...varje dag!.. ![]() Här kommer ett par bilder på den trevliga familjen... Här ombord på Blue Star..Ta leme fina NAXOS... Inte mycket folk på båten, kan inte vara många som lämnat Amorgos, många säten tomma.. från Naxos var det inte heller många som gick ombord... Nu ska jag till stökiga Pireus.. ska försöka ta mig till tavernan Rakadiko..som ni rekommenderar(Ann,Masse och inkfish)... fint att veta att det är värt ett besök! Får be hotellet om en vägbeskrivning sen... Tack igen för trevliga kommentarer under min vistelse på Amorgos och Naxos... blir väl någon liten rapport sen även från Pireus, fast det känns inte lika kul att rapportera om.. Nu ska jag sola på däck..fint väder idag!!.. ![]() Sunny (direkt från Blue Star).. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer i hyllningskören för Rakadiko! Ska äta där nu i november igen.
Njut sista kvällen Sunny! Tack för alla rapporter! Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Pireus, Aten
Nu har jag installerat mig på Pireus Dream Hotel, väldigt fint hotell.. lätt att hitta hit, gick till GATE 9 och sen över gatan ett par kvarter upp och då var det där, lätt som en plätt! Men dessvärre tänker jag inte traska till RAKADIKO ikväll, det låg en bra bit från hotellet, det visade mig på en karta i receptionen. Känner mig inte trygg här i Pireus sen när det blir mörkt, kanske jag går helt vilse med!.. ![]() Restaurangen här på hotellet serverar flera grekiska rätter till ett lågt pris, så jag äter här ikväll,rätt slut ändå efter båtresan. Även om den var behaglig och skönt att sitta ute på däck och sola, ingen vind! Så då vet ni att.. I'm still alive!!.. ![]() Sunny(direkt från Pireus Dream Hotel).. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Synd att du har en så negativ inställning till Piraeus. Hoppas att du får en fin avslutningskväll ändå. Ha en fin hemresa!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Rakadiko ligger kvar! Njut av Din sista kväll Sunny med middag på hotellet och promenad i närområdet. Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Sunny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Takk for fine rapporter fra Amorgos og Naxos, Sunny12, alltid trivelig å følge deg
![]() (- o g s å når du er steder j e g selv ikke liker s å godt ![]() Ønsker deg en fin kveld i Pireus ![]() - og en riktig God Tur hjem i morgen ![]() |
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Personligen upplever jag en hel del ställen i Aten som mera tveksamma. Lite tråkigt är det att så många via olika media bidrar till denna otrygghet, motiverad eller ej. Och jämfört med Stockholm så upplever jag både Aten och Pireus som mera trygga. Citat:
Min personliga uppfattning är att du kanske utsätter dig för större risker på en del ensamvandringar i naturen än vad du skulle göra på en promenad i Piraeus. Men det är min högst personliga uppfattning. Vad jag skrev var bara att jag tycker att det är synd att du har en negativ inställning till Piraeus. Det grundade jag på att du bl a skrev "Nu ska jag till stökiga Pireus.." och att du avstår en kort promenad i stan efter mörkrets inbrott för att komma till en intressant taverna. Det uppfattar jag som en negativ inställning till Piraeus. Men jag har respekt för att alla inte tycker så, och framförallt respekt för att du väljer som du gör. Det har ingen annan med att göra. Oavsett det så säger jag åter igen..... ha en trevlig kväll och en fin hemresa. Tack för alla dina fina rapporter! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ja, det var sorgligt att lämna Naxos... men nu har jag något att längta tillbaka till! |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker också att P. är superjobbigt och ljudligt och stökigt efter besök på öarna! Däremot har vi upplevt P.andra gånger,med Grekiska vänner och då är det en annan sak. Jag skulle inte gå ut som ensam tant i Piteås-natten. Förstår dig fullkomligt Sunnygirl!
|
|
|||
|
|||
![]()
Ursäkta! Vår dator är paj,så det är lite jobbigt med bokstäverna via smartfånen Pireaus,ska det vara!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla dina fina rapporter och att vi fått följa din resa. Naxos är nog lagom i lågsäsong. Den populära tavernan i Pireus kan du besöka en annan gång i dagsljus. Pireus är för mig så långt från mysigt man kan komma. Däremot kan ett besök i goda vänners sällskap i den del som heter Mikrolimani vara trevligt. Dit åker gärna en del Atenbor. Eva
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror också det. Vi har ätit där i november.
Ska bli spännande att höra vad du har gjort idag Sunny. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Jaha... detta bevisar att jag inte är så haj på citerandet...
|
|
|||
|
|||
![]()
Nja, så stor var inte denna butik, det fanns kläder och souvenirer och lite annat tingeltangel... inte kryddor och mat... det finns ju så många liknande butiker i Chora...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Camilla, Camilla och Thodoris. Geten Camilla lever inte längre, men hennes barn gör det. Vad de heter vet jag dock inte. ![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|