![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack igen för rapporter och fina bilder. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Lördag och söndag 3-4 oktober.
Igår lördag ville jag ut och cykla långt igen... bestämde mig för att cykla runt Poros igen, fast från Poros stad hållet och förbi stränderna Love Bay, Russian Bay osv...jag blir lätt rastlös om jag inte har något vettigt för mig.. Kan stundtals känna en stark längtan till Kykladerna och ut på mina vandringar... men det får bli nästa år.. snart ska jag ändå till en annan ö och vandra lite.. ![]() ![]() Det är underbart att cykla här på Poros..visst det är en del uppförsbackar men även raksträckor och en del nerförsbackar..bra med motion får jag iaf..sen alla dofter från pinjeskogen är väldigt stark och så vackert... Här kunde jag se Egina(rätta mig om jag har fel).. ![]() Rundan tog ett par timmar med stopp för fotografering... sen åter i Askelibukten där jag hittade mig ett eget klippbad och utsikten därifrån är underbar..dessutom är havet klarare och renare här än vid Russian Bay på andra sidan... Här la jag märkte till att grekerna själva badade, turisterna låg och pressade i sina solsängar längre bort vid hotellen... så jag körde en greek-style igen... ![]() Sen som jag skrev igår var jag in till Poros stad på kvällen och käkade på Oasis mycket trevligt bemötande och bra service..åt den bästa pastan på länge med grönsaker i tomatsås.. mumma.. ![]() Sen det här att sitta själv och äta på kvällen.. känns som sagt lite obekvämt..och som du skrev Lissi, om ingen "bjuder in" blir det trist.. fast killen som serverade pratade jag en hel del med.. men han hade ju fullt med att servera det var mkt folk.. I vilket fall som helst ska jag dit igen någon eftermiddag eller kväll.. Strosade sen på Hamngatan och det var riktigt mysigt mycket folk och härlig stämning... men trött efter lång cykeltur och bad cyklar jag hemåt till Askeli... får gå ut en annan kväll... Ska nog ta mig en tur till Galatas en dag.. måste ju åka med den gulliga lilla taxibåten.. ![]() Vädret är på topp.. det bara levererar SOL varje dag... idag har det varit varmast hittills så jag har badat hela dagen.. borta vid mitt klippbad i Askelibukten... Börjar känna mig lite mör i kroppen efter alla dagars cyklande... köpte med mig en greksallad hem och retsina har jag hemma så nu har jag njutit av det på min underbara balkong... Ikväll ska jag bara ta det lugnt inga planer alls... Imorgon väntar nya äventyr eller gamla.. ![]() Tack för alla hälsningar det är trevligt!!.. ![]() Sunny, direkt från Poros Island. Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-04 klockan 17:35. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med Janne
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Måndag 5 oktober.
Upp tidigt och när jag öppnar upp balkongdörren ser jag att vädret kommer att bli strålande även idag... ![]() Måste säga att bästa tiden i Grekland är nu.. behagliga temperaturer och havet är ju alldeles ljuvligt att bada i..kom ihåg nu i maj på Sifnos då det mest bara blev snabbdopp..det var kyligt! En härlig frukost på Panorama återigen, utsikten därifrån kan jag aldrig se mig mätt på! Packade min rygga och drog iväg på 🚲 biken...ljuvligt när det fläktar i nerförsbackarna... idag vill jag ut på en längre tur..iväg mot Poros stad och bort förbi Love Bay och Russian Bay och vidare dit man kan se Egina på andra sidan... En härlig baddag i min egna lilla vik...här är SÅ vackert... När jag kom var det inget folk alls.. efter ngr timmar dök det upp ett fåtal personer.. en del båtfolk fanns lite längre bort som stannat för ett dopp i det BLÅ... Här är väldigt avkopplande och man hinner fundera på mycket, meditativ miljö verkligen... Efter sisådär 4 timmar här med flera simturer vart jag nöjd och lite smått hungrig.. cyklade ner till Poros stad och slog mig ner på Apagio taverna.. underbart ställe.. hon som serverade var från England tror jag.. beställde in meze.. halva portioner av två olika pajer.. en med vegetariskt och en med fisk och en god röra till det, samt lite husets vin... ![]() Lite folk så tidigt på EM men på kvällarna är det fullt fick jag höra... trevligt folk som jobbar där och utsikten är ju fantastisk!!!.. Efter detta strosade jag omkring och njöt av folklivet och SÅ mycket båtfolk... Imorgon är det sista dagen som jag har cykeln, så då cyklar jag nog till samma ställe som idag.. sen blir det att bada i Askelibukten.. helt ok det med! Solen börjar nu sakta gå ner över bergen och jag sitter och njuter på min balkong och tittar ut över havet.. bättre kan jag inte ha det! Det kommer mera... Sunny, direkt från Askeli, Poros. Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-05 klockan 18:37. |
|
||||
|
||||
![]()
Men så härliga rapporter
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Oj så fina foton! Du har det mysigt förstår jag. Underbart!
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Verkligen fint och rogivande.
Förstår att du trivs, Sunny! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Eva..Har man tur så kan man ju hamna ihop med ngt trevligt sällskap.. kommer ihåg Tilos 2012 där kände jag mig inte ett dugg ensam.. där fick jag t.o.m kontakt med par..vilka sällan brukar släppa in någon. (inte säker på att jag själv skulle göra det om jag var ute på en romantisk middag med min käresta)..
![]() Sen är jag så aktiv under dagtid så jag är helt slut på kvällen.. därför blir det oftast inga sena kvällar för mig ute.. Men ska försöka ändra på det inför nästa ö-besök.. Annars trivs jag bra i mitt egna sällskap!.. ![]() Sunny, direkt från badet i Askeli.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Annars blev det inga bra resor ![]() Lissi - direkt från Heraklion Airport. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
8-9 oktober.
Hoppsan vad tiden går.. på måndag har jag varit på Poros i 2 veckor.. Vart tog tiden vägen.. ![]() Klart jag varit mkt aktiv med cykling runt hela ön och annat smått och gott.. tiden går fort när man har roligt!.. ![]() Igår torsdag var det extremt varmt.. det blev till att kasta sig i havet ett flertal ggr..sen relaxa vid ett litet café med en frappe och crêpes.. mmm..härligt! Senare på kvällen tog jag mig en volta ner till chora, kikade i de små butikerna, tog ut euro och köpte båtbiljett till nästa ö jag ska till inom kort.. ![]() Slog mig ner på ett café och tog mig en frappe igen och bara njöt av folklivet.. kvällarna är fortfarande ljumma man kan gå i ett linne om man så vill! Idag fredag, Upp tidigt.. lång frukost på balkongen medans det fortfarande är svalt.. njuter av att se de små fiskebåtarna tuffa iväg ut på havet för att fiska in dagens fångst... Efer detta snorde jag på mig mina joggingskor och tog mig en runda längs stranden i Askeli och vidare vägen bort mot klostret i denna helt underbara trollska pinjeskogen..dofterna är bedövande.. det blev en kombo jogga/gå i rask takt..det börjar bli bra hett när kl. var runt 10.00..nöjd med denna träningsrunda..hem och duscha och fixa lätt lunch och den avnjöt jag i Panoramas underbare trädgård.. här finns många fruktträd och svalt att sitta nu när det är olidligt hett på balkongen... Nu ska jag njuta av en bok jag hittade i receptionens bibliotek.. Vad som händer ikväll vet jag ej... så skönt att inte ha något inplanerat.. bara njuta!! Sunny, direkt från Panoramas underbara trädgård. Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-09 klockan 12:28. |
|
|||
|
|||
![]()
Det låter helt underbart! Fortsätt njut!
![]() Nu kör jag tvättmaskiner för fullt hemma och en del av plaggen ska genast läggas tillbaks i lilla väskan för nästa resa ![]() Då blir det riktigt skönt med LUFF...båt-buss i olika kombinationer ska användas och jag blev SÅ inspirerad av cykel! Hoppas kunna hitta en cykel att hyra i Kardamili. Det vore perfekt!!! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() / Tom |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Nja..Galatas lockar inte... Meze Meze är säkert Nice om man är i något sällskap.. jag gick förbi där när jag var över dit senast..då var det stängt och öppnade 18.30. Det finns ju så många trevliga tavernor i Poros stad så för mig räcker det gott!.. ![]() Sunny, som vaknat med ett ryck efter ett par timmars siesta vila.. |
|
||||
|
||||
![]()
Det ser verkligen fint ut!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Lördag 10 oktober.
Idag regn på Poros.. Jag hann gå ner till Poros stad på fm och då var det uppehåll..men med stackmoln och lite kyligt idag.. MEN.. bara SÅ skönt och uppfriskande! Strosat i gränderna där är SÅ mysigt.. träffade världens gulligaste lilla hund.. ![]() ![]() Hög mysfaktor som sagt.. SÅ genuint grekiskt.. Gick även förbi Dimitris family taverna.. såklart stängt så tidigt på dagen... säkert mysigt där på kvällarna, i vilket fall som helst ett populärt ställe... Sen blev det såklart fika på ett café nere vid strandpromenaden.. mycket folk i rörelse nu när det är helg.. kul att sitta där och glo bra länge.. med en frappe och crêpes fylld med honung och valnötter.. mumma.. ![]() Sen började det regna och gör så fortfarande.. men nu är jag hemma på Panorama igen och sitter och njuter på min balkong under tak. Ikväll ska jag väl ut och äta någonstans.. Sunny, direkt från fina Poros. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|