Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-10-04, 17:29
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pärlan POROS

Lördag och söndag 3-4 oktober.

Igår lördag ville jag ut och cykla långt igen... bestämde mig för att cykla runt Poros igen, fast från Poros stad hållet och förbi stränderna Love Bay, Russian Bay osv...jag blir lätt rastlös om jag inte har något vettigt för mig..
Kan stundtals känna en stark längtan till Kykladerna och ut på mina vandringar... men det får bli nästa år.. snart ska jag ändå till en annan ö och vandra lite.. ...

Det är underbart att cykla här på Poros..visst det är en del uppförsbackar men även raksträckor och en del nerförsbackar..bra med motion får jag iaf..sen alla dofter från pinjeskogen är väldigt stark och så vackert...

Här kunde jag se Egina(rätta mig om jag har fel)....

Rundan tog ett par timmar med stopp för fotografering... sen åter i Askelibukten där jag hittade mig ett eget klippbad och utsikten därifrån är underbar..dessutom är havet klarare och renare här än vid Russian Bay på andra sidan...

Här la jag märkte till att grekerna själva badade, turisterna låg och pressade i sina solsängar längre bort vid hotellen... så jag körde en greek-style igen... ..trivs bäst så!

Sen som jag skrev igår var jag in till Poros stad på kvällen och käkade på Oasis mycket trevligt bemötande och bra service..åt den bästa pastan på länge med grönsaker i tomatsås.. mumma....
Sen det här att sitta själv och äta på kvällen.. känns som sagt lite obekvämt..och som du skrev Lissi, om ingen "bjuder in" blir det trist.. fast killen som serverade pratade jag en hel del med.. men han hade ju fullt med att servera det var mkt folk..
I vilket fall som helst ska jag dit igen någon eftermiddag eller kväll..
Strosade sen på Hamngatan och det var riktigt mysigt mycket folk och härlig stämning... men trött efter lång cykeltur och bad cyklar jag hemåt till Askeli... får gå ut en annan kväll...

Ska nog ta mig en tur till Galatas en dag.. måste ju åka med den gulliga lilla taxibåten....bara det är säkert en upplevelse..

Vädret är på topp.. det bara levererar SOL varje dag... idag har det varit varmast hittills så jag har badat hela dagen.. borta vid mitt klippbad i Askelibukten...

Börjar känna mig lite mör i kroppen efter alla dagars cyklande... köpte med mig en greksallad hem och retsina har jag hemma så nu har jag njutit av det på min underbara balkong...
Ikväll ska jag bara ta det lugnt inga planer alls...

Imorgon väntar nya äventyr eller gamla....

Tack för alla hälsningar det är trevligt!!..

Sunny, direkt från Poros Island.

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-04 klockan 17:35.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:19.