![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hur hade ni det?
|
|
|||
|
|||
![]()
Janne,
Kvällen var så himla trevlig! Jag blev överraskad med fina presenter också. Väldigt mysigt ställe och kvällen var underbart skön. Vi satt i gränden på andra sidan rakt igenom från entren. Vi åt många olika smårätter med lite annorlunda knorr, drack vin några karaffer, och sen kom mer vin på huset samt en kanna raki och kakor... Som alltid i trevligt sällskap gick tiden väldigt fort och klockan var nog nästan midnatt när vi skildes åt. Sen promenerade Claes och jag hem de ca 4 km vi har till hotellet och vi gick förbi stationen med tufftufftåget där jag ville se resrutten idag. Jag tyckte dock att det var för lite program och alldeles för kort tid anslaget för turen(2 timmar)..Det skulle mest bli att köra igenom tre byar...jag vil, ju stanna i byar och promenera, så jag brydde mig inte om att åka idag. Det blir ytterligare en tur per fot i ännu för oss osedda delar av Rethymno, väster om stan idag... Sen ska vi ikväll börja packa och försöka få med inköpt olivolja,tvålar, antikfynd, rakomeloflaskor,CD, presenter, mm som vi köpt. DET blir en tuff utmaning!!! ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Man kan inte ha annat än trevligt med detta sällskap.
Nu är denna resa snart slut och du får åka hem och packa om. Hösten har kommit hit, tror även nere hos er i Kalmar. Vi har haft frost 2 nätter i rad. Men det är ljuvligt soligt och färgglatt i träden, så ni blir nog inte besvikna! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att ni hade det bra på RakiBaRaki!
![]() ![]() Tack för alla fina rapporter och ha en bra hemresa! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ha nu en fin sista kväll, och en trevlig resa hem i morgon. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ni får ha en fin resa hem imorgon, TACK för rapporter..
![]() Ser fram emot bilderna sen! Men snart ska du ju iväg igen till fina Grekland!. ![]() Sunny, som skulle kunna stanna kvar for ever..LOVE GREECE.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Lissi!
Hoppas att du och Claes får en fin avslutning på Rethymno-resan. Ha en fin resa hem och stort tack för dina rapporter. Masse |
|
|||
|
|||
![]()
Nu sitter vi i hotellets trädgård i skuggan under en parassoll med havet nedanför. Strålande sol över havet och stranden. Moln över berget, som så ofta på Kreta. Efter en härlig avslutningsmiddag i går kväll på 1+1 så packade vi med lite möda ner allt vi köpt och fått i våra redan rätt fyllda små väskor...det blir incheckning....men några flaskor rakomelo och flera flaskor olivolja samt många olivtvålar och kretensisk honung och oregano blir gott hemma....så får jag komplettera med mer honung och soltorkade tomater i massor från Tinos när jag kommer dit. Soltorkade tomater har jag faktiskt inte sett här, varken i grönsaksstånd eller i maten...
Idag efter frukost kom ett väldigt snabbt övergående skyfall och molnen var svarta, men så lika snabbt blev himlen blå. Kl 12 tog jag en promenad och hälsade på Yanna, som bjöd på goda ostpajer, iskallt vatten och lika svalt vin på sin fina balkong. Tack snälla för ett par trevliga timmar ! Om dryga timmen lämnar vi detts otroligt mysiga hotell och körs till Heraklions flygplats.. Hotell Iperion kan varmt remommenderas om man accepterar 40-45 min promenad till centrum av stan. Det stod 20 min i Vings info, men det stämmer inte. Vi har njutit av promenaderna varje dag och den fina stranden om man nu gillar sand( det gör inte vi), är fin att promenera på. Tack för denna resa! Bilder lägger jag in i en annan tråd hemma. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Trevlig resa hem!
Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för trevliga rapporter och ha en bra resa hem
![]() //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Instämmer med detta
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Lissi!
Än en gång har jag fått ha nöjet att via dina trevliga uppdateringar "följa"med på er resa.Uppskattar verkligen att du delar med dig,detsamma gäller Arne o Birgitta och även Sunny.Är kanske lite lat på att ge feedback,men kollar ivrigt efter nya inlägg. Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vill åxå tacka för en trevlig "resa"
![]() Man känner nästan att man är där med så ingående beskrivningar av platser, mat, vandringar mm. Tack Lissi och ni andra för era dagböcker som håller solen och värmen kvar hos mig! /Kerstin ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Stort tack från mig också Lissi! Nu väntar jag med spänning på nästa resa.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|