![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En sådan hemsk upplevelse du varit med om Sunny!!!
Kan förstå lite av hur du kände dej då jag var med om en liknande upplevelse på Folegandros för många år sedan. Den slutade också lyckligt och jag hade inte kommit lika vilse som du men jag fick skrapsår i hela baken efter att ha åkt nerför en lång och brant bergssida ![]() Tack för fina bilder och härliga rapporter från Hydra! //maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Känns bra Maji att jag inte är ensam om att gå vilse..
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nejdå, du är inte ensam om att gå vilse. Jag har t.o.m. gått vilse i Gamla stan i Stockholm, vilket i sig är en bedrift.
![]() /Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Väldigt fina bilder från den olyckliga vandrigen med till all lycka lyckligt slut. Och det känns i alla fall för mig som läser vad du skriver här på Kalimera som om du skulle vara vid gott mod!
![]() Hoppas du kan njuta av Hydra fortfarande! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bildene fra turen er jo helt fantastiske
![]() - men den store høyden du var i , og "veien"/ steinrøysa du måtte forsere deg ned igjennom blir jeg helt skrekkslagen av å se ![]() Du var virkelig både dyktig, og heldig, som ikke skadet deg mer ![]() Håper du pleier både kropp og sjel med å slappe/ rusle rundt i grendene/ i sentrumsnære omgivelser nå, Sunny, ikke dumt det heller ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Läkaren jag träffade frågade dock inte alls....Intressant! Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Fina bilder Kari..ja där är en av tavernorna i Kamini gått förbi där flera ggr... har dock inte ätit där än...
![]() Sunny, precis hemkommen från en vandring till Kamini i gränderna. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Var ute och gick idag till Kamini genom gränderna och varje steg jag tar gör ont... Rastlös som jag är.. kan jag ändå inte sitta/ligga en hel dag.. det gjorde jag igår... förutom en liten promenad ner till hamnen. |
|
||||
|
||||
![]()
För väl att allt gick bra och att du var så klok och samlad mitt i allt. Tack igen för vackra bilder.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Onsdag 21 oktober.
Mörbultad vaknar jag upp denna morgon med muskelvärk som känns som jag varit i slagsmål med en tiger med alla rivsår överallt! Småduggande och mulet när jag öppnar fönstret men väldigt kvavt.. det kommer säkert att bli åskväder... kanske inte idag men imorgon.. Igår vilade jag hela dagen.. måste ju ut idag.. så jag tog och promenerade genom gränderna högt upp i Hydra stad och sen kom jag fram till kustbyn Kamini som blivit en av mina favoritbyar.. ett par mysiga katter i en båt... Sen tänkte jag gå vidare till den andra kustbyn Vlychos.. men det ville inte mina ben... så jag tog och gick tillbaka mot Hydra stad och var tvungen att stanna och gosa med "mina" katter som jag ju träffat flera ggr förut.. de hade precis fått mat av en kvinna som matat dem.. de såg belåtna ut... Sen gick jag hem och vilade en stund och somnade som en klubbad säl... ![]() Vaknade runt 17.00..hungrig som en varg 🐺... måste ut och äta någonstans... det blev på Ciao café i en av gränderna nära hamnen.. här har de även mat såsom pasta och pizza och sallad.. crêpes mm.... Här sitter gärna de äldre grekerna pensionärerna då detta ställe har rimliga priser..bra vägvisare om man vill äta billigt... gå dit där de gamle sitter... Beställde en ugnsbakad pasta med svamp och tre olika ostar samt ett glas rött... ![]() För 8,5 euro inkl. bröd.. billigt! Inte så mycket folk i rörelse klart regnet hängde i luften och många går säkert ut och äter bra senare än vad jag gör.. men jag kan inte äta sent.. då kan jag inte sova sen. Imorgon hoppas jag på hyfsat väder och gå på någon liten runda!.. ![]() Sunny, direkt från Hydra. Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-21 klockan 19:52. |
|
||||
|
||||
![]()
Vad mysigt det ser ut
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jättefina foton. Kul att även se lite mer "vardag" från Hydra.
Så fin ö! Och som Netwolf skrev, det ser så mysigt ut! |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det är verkligen helmysigt..känns som jag måste hit nästa år igen.. trodde aldrig att Hydra skulle vara en så storslagen ö med denna vackra natur och grönska och öborna är otroligt vänliga... dessutom något som jag inte nämnt... deras dricksvatten är så gott... i Hydra stad behöver man inte köpa vatten på flaska.. jag tar vatten direkt ur kranen och fyller upp i plastflaskor och ställer i kylen...
På Poros var dricksvattnet fullt med kalk och smakade illa...där var det nödvändigt att köpa på flaska... |
|
||||
|
||||
![]()
Bilderna väcker minnen
![]() ![]() Angående vattnet där så har det utmärkt kvalite,har för mig att de har egen avsaltningsanläggning där sen 2014. Under senare år har det även upptäckts en naturlig källa vatten högt upp på bergen bakom Hydra stad nära Agios Nicholias. Vattnet från den nya brunnen är inte tillräckligt för hela stadens behov, men används som komplement till det vatten som levereras av avsaltningsanläggningen. Vi har också bra vatten här,har druckit kranvatten i alla år! Ha det fint där på fina Hydra! |
|
|||
|
|||
![]()
Intressant Annelie förstod att det var något speciellt med deras vatten... då det faktiskt är godare än hemma där jag bor!..
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Och sen hoppas jag att Sunny har en fin dag idag! / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() I Lund gjorde min frissa allt ekologiskt med lera, blev jättebra, men här finns inte nån sån frissa. Nog om detta i denna tråd... HA EN FIN DAG SUNNY!!!!!! Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Snälla kan Ni hålla Er till ämnet.. det handlar om HYDRA.. jag skriver en massa och lägger in bilder.. inte en enda kommentar om det... utan om att gå till frissan och göra slingor..
jag vill inte läsa om det.. alltid så noga annars att man håller sig till ämnet... ![]() Sunny, från ett kraftigt åskoväder.. på Hydra!.. ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|