Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-10-21, 10:07
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

En sådan hemsk upplevelse du varit med om Sunny!!!
Kan förstå lite av hur du kände dej då jag var med om en liknande upplevelse på Folegandros för många år sedan. Den slutade också lyckligt och jag hade inte kommit lika vilse som du men jag fick skrapsår i hela baken efter att ha åkt nerför en lång och brant bergssida
Tack för fina bilder och härliga rapporter från Hydra!

//maji
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 10:11
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Känns bra Maji att jag inte är ensam om att gå vilse....tur det slutade bra för de flesta av oss!
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 10:37
LenaochJanis LenaochJanis är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Nejdå, du är inte ensam om att gå vilse. Jag har t.o.m. gått vilse i Gamla stan i Stockholm, vilket i sig är en bedrift.
/Lena
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 10:47
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Väldigt fina bilder från den olyckliga vandrigen med till all lycka lyckligt slut. Och det känns i alla fall för mig som läser vad du skriver här på Kalimera som om du skulle vara vid gott mod! Även om det säkert tar sin egen lilla tid för dig att behandla det hela.

Hoppas du kan njuta av Hydra fortfarande!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 11:39
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Bildene fra turen er jo helt fantastiske
- men den store høyden du var i , og "veien"/ steinrøysa du måtte forsere deg ned igjennom blir jeg helt skrekkslagen av å se
Du var virkelig både dyktig, og heldig, som ikke skadet deg mer

Håper du pleier både kropp og sjel med å slappe/ rusle rundt i grendene/ i sentrumsnære omgivelser nå, Sunny, ikke dumt det heller

Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 11:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Märkligt, men det gjorde min syrra också för ett tag sedan. Hon förlorade medvetandet och fick köras i ambulans till akuten. De misstänkte att det var färgläggningsvätskan som gjorde att hon svimmade.
Det var Claes första tanke också, men detta med slingor har jag gjort så många gånger tidigare och inget har hänt....Fast det låter logiskt, färg med kemikalier som avsöndras i värme och det sitter man ju i huven och andas in...och igår ingen mat i magen innan...Jag är ju allergisk mot mycket....
Läkaren jag träffade frågade dock inte alls....Intressant!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 11:55

Fina bilder Kari..ja där är en av tavernorna i Kamini gått förbi där flera ggr... har dock inte ätit där än...

Sunny, precis hemkommen från en vandring till Kamini i gränderna.
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 12:57

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
. det känns i alla fall för mig som läser vad du skriver här på Kalimera som om du skulle vara vid gott mod! Även om det säkert tar sin egen lilla tid för dig att behandla det hela.

Hoppas du kan njuta av Hydra fortfarande!

/ Anne
Jag blev omskakad såklart... jag är vid gott mod... men sviterna efter den långa vandringen känns i hela kroppen.. muskelvärk..
Var ute och gick idag till Kamini genom gränderna och varje steg jag tar gör ont...
Rastlös som jag är.. kan jag ändå inte sitta/ligga en hel dag.. det gjorde jag igår... förutom en liten promenad ner till hamnen.
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 16:01
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

För väl att allt gick bra och att du var så klok och samlad mitt i allt. Tack igen för vackra bilder.

Eva
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 19:16

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Tack igen för vackra bilder.

Eva
Det bjuder jag så gärna på!..
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 19:46

Onsdag 21 oktober.

Mörbultad vaknar jag upp denna morgon med muskelvärk som känns som jag varit i slagsmål med en tiger med alla rivsår överallt!

Småduggande och mulet när jag öppnar fönstret men väldigt kvavt.. det kommer säkert att bli åskväder... kanske inte idag men imorgon..

Igår vilade jag hela dagen.. måste ju ut idag.. så jag tog och promenerade genom gränderna högt upp i Hydra stad och sen kom jag fram till kustbyn Kamini som blivit en av mina favoritbyar.. ett par mysiga katter i en båt...

Sen tänkte jag gå vidare till den andra kustbyn Vlychos.. men det ville inte mina ben... så jag tog och gick tillbaka mot Hydra stad och var tvungen att stanna och gosa med "mina" katter som jag ju träffat flera ggr förut.. de hade precis fått mat av en kvinna som matat dem.. de såg belåtna ut...

Sen gick jag hem och vilade en stund och somnade som en klubbad säl.....mina äventyr måste ha påverkat mig mer än vad jag känt av...

Vaknade runt 17.00..hungrig som en varg 🐺... måste ut och äta någonstans... det blev på Ciao café i en av gränderna nära hamnen.. här har de även mat såsom pasta och pizza och sallad.. crêpes mm....

Här sitter gärna de äldre grekerna pensionärerna då detta ställe har rimliga priser..bra vägvisare om man vill äta billigt... gå dit där de gamle sitter...

Beställde en ugnsbakad pasta med svamp och tre olika ostar samt ett glas rött.....det var en av de godaste pastarätter jag ätit...

För 8,5 euro inkl. bröd.. billigt!

Inte så mycket folk i rörelse klart regnet hängde i luften och många går säkert ut och äter bra senare än vad jag gör.. men jag kan inte äta sent.. då kan jag inte sova sen.

Imorgon hoppas jag på hyfsat väder och gå på någon liten runda!..

Sunny, direkt från Hydra.

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-21 klockan 19:52.
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 20:21
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Vad mysigt det ser ut
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 20:53
Thira Thira är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2013

Jättefina foton. Kul att även se lite mer "vardag" från Hydra.
Så fin ö!
Och som Netwolf skrev, det ser så mysigt ut!
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 20:59

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Vad mysigt det ser ut
Ja, det är verkligen helmysigt..känns som jag måste hit nästa år igen.. trodde aldrig att Hydra skulle vara en så storslagen ö med denna vackra natur och grönska och öborna är otroligt vänliga... dessutom något som jag inte nämnt... deras dricksvatten är så gott... i Hydra stad behöver man inte köpa vatten på flaska.. jag tar vatten direkt ur kranen och fyller upp i plastflaskor och ställer i kylen...
På Poros var dricksvattnet fullt med kalk och smakade illa...där var det nödvändigt att köpa på flaska...
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 21:22
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Bilderna väcker minnen Alla fina gränderna där!Måste kanske också ta en tur dit nästa sommar igen
Angående vattnet där så har det utmärkt kvalite,har för mig att de har egen
avsaltningsanläggning där sen 2014.
Under senare år har det även upptäckts en naturlig källa vatten högt upp på bergen bakom Hydra stad nära Agios Nicholias. Vattnet från den nya brunnen är inte tillräckligt för hela stadens behov, men används som komplement till det vatten som levereras av avsaltningsanläggningen.
Vi har också bra vatten här,har druckit kranvatten i alla år!
Ha det fint där på fina Hydra!
Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 21:32

Intressant Annelie förstod att det var något speciellt med deras vatten... då det faktiskt är godare än hemma där jag bor!..
Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 07:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det var Claes första tanke också, men detta med slingor har jag gjort så många gånger tidigare och inget har hänt....
Samma sak med min syster, hon har gått till samma frissa och gjort slingor många gånger, men inget har hänt, och så helt plötsligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Där hittade jag en karta över området jag vandrat i och det är Episkope och jag kunde se ner mot stranden Ag.Georgios bisti från berget jag vandrade.. alltså långt söderut på Hydra... strax bortanför gick jag ner mot denna lilla ö som heter Petasi Island...
Jag kollade en karta i går morse och tänkte att ända dit har hon väl ändå inte gått, men det hade du.
Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 10:26
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Samma sak med min syster, hon har gått till samma frissa och gjort slingor många gånger, men inget har hänt, och så helt plötsligt.
Man borde tala mycket mera om farorna av att färga håret, man kan råka ut för starka allergiska reaktioner. Själv kommer jag aldrig att färga håret sen får jag bli hur gråhårig som helst!

Och sen hoppas jag att Sunny har en fin dag idag!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 10:54
Lissi Lissi är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Själv kommer jag aldrig att färga håret sen får jag bli hur gråhårig som helst!

Och sen hoppas jag att Sunny har en fin dag idag!

/ Anne
Problemet är att jag inte BLIR gråhårig Jag VILL bli, men blir bara konstigt råttfärgad!
I Lund gjorde min frissa allt ekologiskt med lera, blev jättebra, men här finns inte nån sån frissa. Nog om detta i denna tråd...
HA EN FIN DAG SUNNY!!!!!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 11:02

Snälla kan Ni hålla Er till ämnet.. det handlar om HYDRA.. jag skriver en massa och lägger in bilder.. inte en enda kommentar om det... utan om att gå till frissan och göra slingor..
jag vill inte läsa om det.. alltid så noga annars att man håller sig till ämnet... ..

Sunny, från ett kraftigt åskoväder.. på Hydra!..
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:15.