![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Just nu är det stiltje för oss när det gäller resande. Får se när det kan komma igång lite igen. Men ...... sedan länge har jag slitits mellan mina båda listor ...... "Favoriter=Återvändaröar" och ...."Önskelistan över öar som jag ännu inte sett". Problemet är ju då att om vare sig tid eller kassa är obegränsad så måste man välja. Och det valet är svårt nog utan att man fyller på de här listorna. Nu har du just "hjälpt till" med att fylla på med Kasteloritzo på den sistnämnda listan. Där trängs redan Amorgos och Paleochora (inte en ö men nytt resmål för oss på Kreta). Tack för hjälpen! ![]() ![]() Skojar bara. När det inte är läge att resa IRL så är det väldigt kul att resa med hjälp av Kalimera!Masse |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Jag vet inte hur många gånger jag har försökt ta mig till Pserimos, men det blir liksom inte av. Skulle åka dit nu i september, men kom inte närmare än att jag kunde ta en bild på byn från färjan jag åkte med. Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Som av en händelse eller helt sanslöst, välj själva.
I veckan besökte jag min dotter i Berlin, där hon bor sedan några år. Hennes nära kompis, från Australien, hade sina föräldrar på besök och de ville gärna att vi träffades. Jag var måttligt intresserad, men efter en middag hade vi en jättetrevlig kväll. Och, "guess what", de ska åka till Kastelorizo i sommar!! Jag som planerar Kastelorizo sommaren -20, får nog helt planera om. Hur liten är världen - egentligen? Senast redigerad av mst den 2018-12-08 klockan 20:07. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Kul! Hoppas verkligen att du kommer iväg i sommar! |
|
|
||||
|
||||
|
Om du har möjlighet att välja när du ska åka dit bör du vara på Kastelorizo den 19 juli då där är en stor fest.
Vi har varit där då, och det är en av de fem roligaste och mest minnesvärda dagarna i våra liv. Läs om våra upplevelser på festen här. |
|
|
||||
|
||||
|
Inte alls omöjligt! Har läst din text tidigare och det låter urhäftigt. Lite osäker är jag ändå - vill jag verkligen bli islängd i havet??
|
|
|
||||
|
||||
|
Skulle väldigt gärna besöka Kastellorizo, men kommer i så fall garanterat undvika både vattendagen och grottan.
Eller om jag måste välja så tar jag vattenfestivalen hellre. Blotta tanken av den där grottan är ![]() Men det är ju kul att ni hade kul! ![]() / Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Du kan som vi gjorde hoppa i själv, är du blöt är det ingen som slänger i dig.
![]() Grottan är hur häftig som helst, det är ingången som är läskig.
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|