![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det kan kanske stämma Janne. När jag kikar på locket till burken, ser det ut att vara gammalt med rostiga kanter och en lite bucklig. Trist eftersom jag fick den i present.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det här med att slå ut sprit i slasken - nä, där går gränsen!
![]() ![]() En gång köpte jag en polsk vodka i ett garage i Kiel och den var jag nära att slå ut. Tvi vale, vad det smakade! Men jag tror jag använde den för att tvätta penslar med, eller nåt. Men slå ut? Icke sa Nicke! /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Netwolf! Du menar att det är spritmissbruk att slå ut innehållet ...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då är det säkert som jag trodde.
|
|
||||
|
||||
![]()
Alltså, då är det kanske bara bra att ouzon inte brukar bli så långlivad hos oss.
![]() ![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så är det! Tänk så noga vi är med så mycket annat som vi stoppar i oss! De flesta kollar jättenoga vilken bästföredatum som anges på förpackningen!
Kött, fisk, grönsaker, mejerivaror, tonic och t o m öl är ju försett med sådant. Experterna säger att det är överdrivet och att vi ska lukta och smaka på produkten istället för att bry oss så mycket om datumen. Kanske ett klokt råd! När det gäller ouzo så har tanken aldrig slagit mig att söka efter någon bästföredatum.... Men om om om jag skulle komma på den tanken, ja då skulle jag nog följa experternas råd att först lukta och smaka på drickat innan jag oroar mig ...... ..... och ärligt talat, buteljen har varit tom långt innan problemet skulle kunna uppstå. ![]() ![]() ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Å jag som har flera oöppnade flaskor Ouzo i mitt barskåp..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bara att sätta igång då!
![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Wolfen |
|
|||
|
|||
![]()
Har det inte med kvalitén på ouzon att göra också? Dom där billiga essensvarianterna, som grumlar sej i kylskåpet, tappar ju smak bara man öppnat dom ett par gånger. Däremot min standard, Varvayannis Aphrodite, den håller åtminstone ett par år (jo, jag hade faktiskt en flaska så länge en gång), oöppnad. Och öppnad åtminstone upp emot ett år (jo, jag har faktiskt haft en öppnad ej helt urdrucken flaska så länge). Aphroditen har skruvkork, dock en något mer avancerad än den vanliga billiga varianten.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har haft Ouzo Mini som tappat smak efter att den stod lite länge, och den borde ju höra till kategorin bättre ouzo. Den var en liten flaska med skrivkork.
|
|
|||
|
|||
![]()
Härligt Netwolf! Du bor väl i Göteborg. Jag cyklar gärna över och hjälper dig på alla sätt jag kan
![]() ![]() /pawik |
|
||||
|
||||
![]()
Alala! Tid har jag, tålamodet är det värre med. Men jag lovar att fira nationaldagen med en ouzo.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det där med grumligheten, kunde jag inte släppa, så jag var ju tvungen att testa. Men nog grumlade den sig i alla fall. trots att flarran är flera år.
![]() Fast jag sa ju att jag hade flera oöppnade i barskåpet, men det fanns bara en! ![]() ![]() ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kanske smittar grumligheten i ouzon av sig på minnet????
Ju oftare jag testar och ju äldre jag blir desto mera övertygad blir jag om att det förhåller sig så!!!! Kanske dags att gå över till Sjöborrens ouzo som inte grumlar sig? ![]() ![]() ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Skulle det betyda att mitt minne är glasklart ...
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|