![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det glädjer min svarta själ, hoppas Ni tog den i Massouri också, han som tyckte att jag skulle gå upp klockan fem på semestern..
//PO ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du skriver som vanligt lysande. Jag upptäckte i går morse ett nytt ljud när jag stog uppe vid flygplatsen kl 06.00 och det var väckningsfanfaren på den lilla militäranläggningen i Panormos. Här hördes dessutom tupparna mycket tydligt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Detta kändes ända djupt i själen.
Skönt och höra att inte alla tupparna blivit soppa också ![]() Kalymnos utan tuppar går ju inte ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Passa på att köpa engelska tuppar, de borde gå två timmar efter!
//PO -morgontrött |
|
|||
|
|||
![]()
Hvilken utrolig beskrivelse; plutselig er man jo der! Nesten som i virkeligheten- sitter på balkongen eller vandrer langs veien mot natten, duver på en båt fra Telendos. Hva som helst. Alle lydene og duftene finnes plutselig. Selv om jeg sitter på min terasse, her ja, i et regnfullt og kaldt Norge, skydekket henger tungt over himmelen og trærne. Bare om man stryker hånden over vekstene med timian eller rosmarin eller oregano kan man ane et streif av en sommer som ikke ble. - Neste år, Monica. I mellomtiden vil jeg lese din berettelse mange ganger.
|
![]() |
|
|