Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-26, 19:17
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Reslusten borta..

Mycket klokt tänkt, inkfish, tack!
När vi många lider nu av nån slags shockkänslor också här långt borta och inte kan göra nånting för att hjälpa, känns det bra att läsa såna kloka tankar. Man kan ju bara sitta vid datorn och titta på hemska bilder och läsa om hemska erfarenheter hos folk, så mycket lidande. Just liksom efter tsunamen fast jag aldrig har besökt Thailand, men dessa orter som brinner nu många gånger. Och det är nån slags paradox att just nu när Peloponnesos är hos oss i Finland ett alldeles nytt resmål, händer det såna hemska saker. Jag tänker bara på hotel- och tavernaägare som säkert hade stora hoppfulla tankar gällande framtiden. Hur kan man komma över? Och vad gör researrangerare? Det ser man i nära framtiden. Hoppas att folk där inte förlorar sin tro på framtiden och orkar att stöda varandra!
Det är bra att vi här på forumet kan växla tankar och så uppleva tillsammans dessa hemska händelser, tänker åtminstone
Eija
Svara med citat
Gammal 2007-08-26, 19:32
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Förstår dig Stina. Semester ska vara glädje och upplyftande erfarenheter. Svårt att känna så mitt uppe i en så stor kris som kommer att påverka befolkningen i de berörda områdena och Grekland för lång tid framöver.Grekland lider knappast av att några turister bokar av sina resor och turismen kommer säkert att återhämta sig snabbt igen. För den som reser till en ö där det inte brinner är det nog enklare. Att resa till brandområdet eller dess omedelbara närhet måste kännas svårt.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-08-26, 19:46
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Klart du ska åka Stina. Det hjälper vare sig dig eller Grekland för att du avbokar. Tvärtom.

Peter
Svara med citat
Gammal 2007-08-26, 20:03
pao pao är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Det kommer att ta tid för Grekerna att glömma den här tragedin, men däremot så kommer Grekerna och Grekland att återhämta sig väldigt snabbt efter den här "mörka sommaren".
Svara med citat
Gammal 2007-08-26, 22:33
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Som andre har sagt: Klart du skal reise, det er jo også en måte å vise støtte på.
Det var storbranner på Samos bare dager før vi dro dit i 2000 (eller deromkring), også da så vi skremmende og triste bilder på norske nyheter før vi dro. Men brannene var slukket til vi kom ned, og selv om det var trist å kjøre gjennom nedbrente skoger, gikk livet på øya som normalt.
Svara med citat
Gammal 2007-08-27, 16:34
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad

Jag har funderat mycket på det här och jag har nu bestämt mig för att inte avboka resan.
Som sagt ingen tjänar på att jag bokar av.

Mvh. Stina
Svara med citat
Gammal 2007-08-27, 23:45
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Då får du se till att ha det så jättebra, trots omständigheterna nere i det Blåvita landet.
Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 06:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Stina Visa inlägg
Jag har funderat mycket på det här och jag har nu bestämt mig för att inte avboka resan.
Som sagt ingen tjänar på att jag bokar av.

Mvh. Stina
Du är ju långt från bränderna på din semester så det blir säkert en fin resa.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:33.