![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, vi hade det kalas. Det kom till och med ett par droppar svalkande regn en kväll och en förmiddag.
Jag fick känslan av att de var på de små beacherna som alla ville tränga ihop sig. Förra året när jag var där en sväng i slutet av augusti var det lite bättre, och jag har hört många säga att de hellre åker i juli än i augusti. Antar att början av september är det allra bästa. På de större stränderna kunde man visserligen också få grannar tätt intill sig fast det fanns gott utrymme, bara några meter bort.... Missförstå mig rätt, men ofta så var det italienare, antingen familjer, stora gäng eller allra helst ett förälskat snyggt par i 25-års åldern som la sin handduk 2 decimeter från vår. Kanske är det vi svenskar som är ovana att ligga tätt intill främlingar ![]() Sista dagen när vi skulle åka till Xanemos stranden (vid flygplatsen) för att snorkla upptäckte vi stranden som låg innan (oskyltad), rätt lång med stenig strand. Där var vi max 10 pers som mest (alla andra greker och några av dem nudister). Rätt blåsigt och ingen snorkelstrand men ändå härligt om man vill slippa trängas. Kastro var en fin strand som var rätt tom efter att badbåtarna åkt därifrån efter lunch. På tal om trängsel, gjorde mitt första besök på Vromolimnos, där var det smockat och oj vad jag kände mig gammal plötsligt ![]() Något som vi inte hann med men som vi såg många turister göra, det var att gå ut och gå med hundar!! På väg mot Asselinos fanns ett hundhem, http://www.skiathosdogshelter.com/ som många turister besökte och tog ut en eller fler hundar på en promenad. Lyllos alla ni som har er resa framför er..... ![]() |
|
|