![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Birais har jag ätit på om det är den som ligger längs strandpromenaden. Det var enda restaurangen som vi gick till 2 ggr under vår vecka så vi tyckte den var bra. Där fick vi den godaste imam jag någonsin ätit
![]() Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Vad är Imam för nåt?
|
|
||||
|
||||
![]()
En vegetarisk rätt, med aubergine, lök, feta ost och tomatsås, som är ugnsgratinerad...är supergott
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Är det inte Briam rätten heter?
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är inte samma rätt
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Aha, det som jag trodde/har lärt mig bara gick under namnet "melitzana me feta sto fourno" (aubergine med feta i ugnen) Visste inte att det fanns ett namn, alltid lär man sig nåt nytt!
|
|
||||
|
||||
![]()
Imam Baildi är namnet men stavningen kan vara fel. Jag är i Stockholm och har inte med mig mina grekiska recept.
![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Tror att stavningen är rätt... Översatt till svenska ska det visst betyda "Prästen svimmade"... för att det var så gott
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Vi blev förtjusta i Imam första gången vi åt den och den gamle grekiske kocken sade att det var en turkisk rätt...Nä Briam o Imam är inte samma sak, dock är båda väldigt goda. Hade nog varit ljuvligt om kanin eller vildfångad killing fått koka med
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Om du går från centrum efter strandpromenaden ca 1-1,5 km kommer du till en resturang som heter Dome, den va jatte bra!!! Super mat, jätte bra service!!! (doch en hel del turister om du e rädd för dom..hihi).
Sen lite längre bort (max 100 m) finns de e n resturang som heter Georgio som ochså va helt topp!!!! Helt ok priser o strax efter den resturangen svänger du upp höger så ser du sveas, ett fik (svensk tjej som har). De va mina tips!! Åker ned om exakt 7 veckor!! ![]() |
![]() |
|
|