![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Iréne, var och en dricker precis det man vill. Ta du spanskt vin om du vill, själv tänker jag ta italienskt rödvin
. Och så blir det ju lite Ouzo, såklart!Vi ska bara ha kul och trevligt, äta lite, dricka lite, lyssna på grekisk musik och vi skall inte leka "stilpoliser" ...
|
|
|
||||
|
||||
|
Och jag som alltid kört bil, fundrar om man ska "orka" ta tåg
för att kunna avnjuta några kalla öl kanske....![]() Ska jag göra lite ungsbakade stora vita bönor? Camilla |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ta tåget ner, ta barnen med och be maken komma och hämta frampå småtimmarna är mitt förslag... ![]() Kram, Karin ![]() ![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() ![]() Jo jag vet men tåg .... jag är ju för bekväm av mig... men det får nog bli så ![]() Camilla |
|
|
|||
|
|||
|
Camilla, vi tar tåget! Bara det inte blir som sist, att när jag kom på att jag skulle åka hem, då hade tågen redan slutat åka
... Vi får sätta klockan på larm, så vi inte missar det denna gången! Ser fram emot dina Gigantes! Gita
|
|
|
|||
|
|||
|
Så här ser matsedel ut nu:
Bossew - Ouzo Frappe - Fasolakia och Gigantes Titti - Tsatsiki och grekisk sallad Irene och Lasse - Feta/spenatpajer Goliat - Baklavas Lisbet, Lelle och Linnea - Köttbullar med tomat/basilika, bergsthé Gita - Bifteki, feta, oliver Karin - Är detta OK, har jag missat något? |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Inga fler som vill komma? Huset är stort... ![]() Karin |
|
|
||||
|
||||
|
Ja, lammfärspaj ska det ju vara...
och det finns fortfarande plats för fler. Så har ni inget annat för er i morgon kväll: ta en tur ner till Västerhaninge!Karin som lagar mat |
|
|
||||
|
||||
|
Förutom de 3 kidsen har jag med mig ca 5 personer till.......
![]() Camilla som oxå lagar mat!
|
|
|
|||
|
|||
|
Och imorgon skall vi ha fest! Oj, oj... så skoj...! Vad kul det skall bli att träffas (igen)!
![]() ![]() ![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Önskar er en trevlig kväll!
![]() ![]() ![]() Gunilla |
|
|
||||
|
||||
|
Ha det så jättetrevligt
Det vet jag ju att det blir![]() Riitta
|
|
|
||||
|
||||
|
Ha det så trevligt allihopa! Vi skulle gärna ha varit med, men kunde inte just denna helg, tyvärr... I kväll kan vi dock skåla till er alla med Brettos-ouzo (direkt från Aten så klart) ![]() Ivi & Lasse ![]() ![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jag & familjen önskar er detsamma (vi kan tyvärr inte komma)
![]() Lisbeth K & Fam
|
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() Tusen tack Karin o PeO för en jättetrevlig kväll! Vi sitter som boaormar nu o smälter all den goda maten. Iréne o Lasse |
|
|
||||
|
||||
|
Stort TACK från mig också! Synd om er som inte var med. Massor av god mat, härlig grekisk musik och jättetrevliga kalimeror. Vilken kväll!
|
|
|
|||
|
|||
|
Gomorron! Och vad kul det var att få träffa er alla. Idag har jag whisky-röst, även om vi endast drack Ouzo, hmmm...
Vi som aldrig ville gå hem fick gympa av oss kalorierna, det blev bugg (Heja Bosse ) och allmän grekisk dans, aj aj... hoppas inga bildbevis finns för eftervärlden. Och finns det det, så skall de ej framtagas förrän om 20 år. I hope...![]() Det var skoj. Men varför tar det roliga ALLTID slut så fort, och så måste man skynda sig till sista tåget? Med Camilla på höga klackar... ![]() Gita ![]() PS. Och hälsa alla fina ungdomar som var med från "tokiga tanten"
|
|
|
|||
|
|||
|
Hej
Vilket bra initiativ att öppna sitt hem för en kalimerafest.Kul att det verkar ha varit en lyckad tillställning.Jag hoppas att det kommer bilder från festen ![]() -zeus- |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() ![]() ![]() TACK alla ni som kom och gjorde det till en fantastisk kväll!!! Karin med familj |
![]() |
|
|