![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Fourni och Agathonissi på en resa JA det vill jag verkligen rekommendera.Små härliga öar ,som säkert skulle passa dig Inkfish.
Jag skulle kunna tänka mig att göra dig sällskap på resan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tjenare Erik, jag har väntat på dig
![]() ![]() Ikaria är en av de öar jag inte har nån dragning till, faktiskt. Men man ska aldrig säga aldrig. Dock: om jag en gång beslutar mig för Ikaria, då blir det nog bara den under en resa. Den är ju stor och jag vill gärna få grepp om de öar jag är på. Citat:
![]() Skulle jag inte trivas är det ju bara att åka vidare. Agathonisi verkar superfint! Såg den där filmen om simmaren för många år sen, tyckte det verkade underbart. Men: jag tror att den är för liten för att vara ensam på, jag reser ju på egen hand. Å andra sidan verkar det finnas lösningar även på det ![]() Gruppresa med Kalimera - upplev Grekland i flock ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Förresten: en sak till. Om jag ska ta mig från Leros till Fourni måste jag väl tillbaka till Samos emellan? Eller finns det nån ytterligare förbindelse?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- den ytterlige forbindelse jeg kjenner ( fra i år), er at "Anna" går direkte L i p s i - Fourni på søndager ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Kari
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh vad jag njuter när jag läser inläggen , så här är det ALLTID...Man blir inte ett dugg klokare av råden man får
![]() ![]() ![]() ![]() Lika när vi planerar sommarens luff, då Syros och Tinos är tänkta öar.Sen VÅGAR jag inte ens kika på CD-guiden eller fråga vilken den tredje ön ska bli för då får man 5 öar till i ögruppen att fundera över... ![]() Mitt spontana råd till Dig Inkfish var när jag såg ditt inlägg att ta Lipsi först och sen Fourni (Har inte varit där själv men hört SÅ gott om ön av andra) Strunta i Leros denna gången om Du inte vill ha tre öar. Men Lipsi är Du nog nöjd med efter 3-4 dagar....även om det är en helmysig ö! NU blev Du väl mycket klokare..eller??? ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Sushimni! Och tack för en härlig berättelse! Inte bara för att var kul att få en röst på Lipsi också, utan för att du sätter fingret på en sanning: det är väldigt, väldigt mycket slumpar och individuella faktorer som får en att fastna för en ö eller inte.
Så egentligen är det nästan lönlöst att fråga andra vart man ska åka. Fast nej, inte lönlöst - det leder ju ofta till så intressanta diskussioner ![]() Ja, tusen tack Lissi, verkligen ![]() ![]() Men Fourni och Lipsi i kombination tror jag inte riktigt på. Jag har ju inte tänkt lägga mer tid än nödvändigt på Samos *hukar* och då tror jag att Fourni och Lipsi är för lika för att lägga majoriteten av resa på. Båda två är ju i storleksklassen småöar. Men inget är bestämt så det är bara kul att fortsätta spåna. |
|
|||
|
|||
![]()
Har Du funderat på Patmos igen då? I kombination med Lipsi o Leros....
![]() Du märker väl hur angelägna vi alla är att Du ska få en bra ö-kombination... ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jaaa! Välj Patmos,
![]() ![]() ![]() /Ofelia |
|
||||
|
||||
![]()
Har varit där en gång, det är rätt länge sen. DÅ trivdes jag jättebra - men jag har fått för mig att turismen har tagit över rätt rejält sen dess. Vet nån av er om det stämmer?
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi har inte varit på Patmos sedan -03. Visst är det en del turister, men ön är ju rätt så stor om man jämför med både Lipsi och Fourni. Det är ett annan lugn på dessa öar men ändå så tyckte vi väldigt mycket om Patmos. (Första gången vi var på Patmos var -00. Och mellan dessa år märkte vi ingen skillnad.) Men det finns säkert någon som har besökt ön senare än -03 och har därmed färskare information.
/Ofelia |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Ofelia!
Jag var på Patmos ca -00, sen har jag inte varit där. Men det känns inte som om den är på rutten den här gången. Pratade just med nån som tyckte jag skulle hålla mig på Nisos Kalymnos rutt och det är kanske ingen dum idé. I så fall blir det inget Fourni trots den massiva övervikten ditåt i den här tråden ![]() Men då har man ju Samos-Agathonisi-Leros-Lipsi på ett pärlband (även om en av dem måste bort). Agathonisi bubblar plötsligt, känner jag ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om du åker den rutten rekommenderar jag å det starkaste att du stannar på Agathonissi - om så för en dag eller två. För det är en väldigt liten ö som kanske kan kännas lite liten om man reser ensam. MEN den är verkligen värd ett besök.
![]() ![]() /Ofelia |
|
||||
|
||||
![]()
Kan inget annat göra än att hålla med. Agathonissi är en mycket speciell ö. Den bästa ta-det-lugnt-o-läsa-böcker-ö jag varit på. Ett extra plus är supertrevliga öbor, och den goda maten.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det måste nog vara något rent speciellt med den ön!! Förra året träfade vi en äldre svensk man som direkt från Fourni skulle ta sig till Agathonissi för att vistas därstädes under tre(!!!) veckors tid.
På vår fråga vad han skulle sysselsätta sig med blev svaret "Jag ska läsa" och lyssna på tystnaden.... Själv tyckte jag det räckte med de 15 minuter vi hade till förfogande på Agathonissi medan den lilla färjan lastade av och på förnödenheter. Så olika man kan se på det hela... Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nja, jag vacklar!! Det är nog Arki. Låt mig beskriva. Hamnområdet dystert och ödsligt. En liten "kiosk" ja, eller snarare kombinerad affär/servering/kiosk finns centralt placerad på hamnplattan.
Strax bakom kan man skymta några hus med trolig uthyrning. I övrigt: Intet!!! Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Kolla Jannes bild från Agathonissi i inlägg #38. Den rejäla "hamnplattan" på Agathonissi ser du till höger i bild.
|
![]() |
|
|