![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Vi har inte hört något.....och vi kan ju inte leta annan resa heller så länge vi inte vet...
Lissi |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ajjdå.
Lycka till hoppas det går bra.. ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att jag skulle ringa och försöka pressa på lite för att få ett svar.
Eller i alla fall få dem att lova att återkomma inom xx dagar. Lycka till! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jag har redan bestämt att ringa i morgon! De ska allt få känna sig pressade....De ska få veta att vi verkligen vill till Aten i februari
![]() Lissi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vi har bokat två ggr med Sterling och båda ggr fick vi ett liknande mail.Ena gången var till Kreta och andra var till Stockholm nu i julas.Båda gångerna var det så att när jag ringde och undrade vad som hänt ,så sa de att tiderna ändrats ( i julas med 10 min).I övrigt var allt som det skulle och vi kom fram och tillbaka utan missöden på de tider vi önskat.Konstig policy tycker jag att skriva såna skrämselbrev ,för i det stora hela ingen ändring alls.Hoppas ni har samma tur.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
I turordning tas alla ombokningar så alla inställda flyg i januari bokas om först sen alla i februari och det är en central i Köpenhamn som bokar om så den jag talade med kunde bara beklaga, inte hjälpa mig. Det är tydligen vardagsmat och väldigt ofta förekommande att detta händer och det sa hon ju den vänliga tjejen jag pratade med att det är alltid lågprisbolagen som drabbas mest av detta med ändringar och DET vet man ju när man bokar, även just dessa biljetter inte var extremt billiga. Så det är bara att vänta tills 2 veckor innan då jag får besked. Lissi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Detta låter ju inte bra. Jag har aldrig nytjat Sterlings tjänster, men nu i sommar flyger vi HEM fr Aten med Sterling. Gäller att kolla webmailen när man är i Grekland, alltså.
/Netwolf |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag måste ju även tillägga att vi flugit MYCKET med Sterling och på somrarna och förra påsken var inga som helst problem! Endast dessa ggr i februari....Låg beläggning kanske som gjort flighten olönsam?? Lissi |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Vi har också flugit med Sterling ett antal gånger, utan problem. Men en gång var vi ute för samma historia, det var också off-season (nov./dec.).
De kontaktade oss ett par, tre månader innan och gav samma information "senast 2 veckor innan avresan skulle vi höra närmare", men redan efter bara någon vecka fick vi besked om att de bokat om oss till SAS. Så vitt jag minns kontaktade jag dem själv och följde upp på saken (man står ju i en orimlig situation om man själv ska hitta nya biljetter 14 dagar innan avresan - jag är kanske naiv, men jag tror att de gör vad de kan för att hitta en acceptabel lösning, vi var i alla fall nöjda). Som jag skrev tidigare, så ändrade även SAS vår senaste avresa med ett dygn tidigare. Som tur var passade det oss väldigt bra eftersom det var det som vi hade önskat från början, men när vi bokade fanns ingen avresa den dagen ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Sterling är ett lågpris bolag, precis som Ryanair och tidige FlyMe. Vet alla hur det gick med FlyMe. Hade det nu varit så att Ryanair hade flugit, så hade du bara fått ett konstaterade att, vi flyger inte, och pengarna tillbaka.
Är det nu så att de bokar om dig till SAS eller något annat reguljärt flygbolag, utan extra kostnad, är det ju kanon bra. Man kan aldrig begära att lågpris bolagen skall hålla samma service som SAS och de andra stora bolagen. Man får vad man betalar för. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() I somras då min svärfar blev svårt sjuk och sedan dog samma dag vi skulle flugit med Ryan Air så fick vi inte ens AVBOKA 2 dagar innan så att någon annan kunde fått flyga på de redan betalda biljetterna....än mindre få ett intyg till försäkringsbolaget att biljetterna inte var utnyttjade....Så Sterling sköter detta bra ..förutom att de inte flyger då de lovat ![]() ![]() Lissi |
#12
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
#13
|
|||
|
|||
![]()
YES!!!!!!
![]() ![]() Nu har vi biljetter till Aten igen.....Sterling meddelade idag att vi får flyga med SAS samma dag ut och samma dag som vi bokat hem men med MYCKET bättre avgångstider. Precis samma avgång som vi blev omplacerade på förra året samma dagar. Undrans om man inte ska fortsätta köpa billiga Sterlingbiljetter med dessa avgångstider, som sedan blir ombokade (utan kostnad för oss) till betydligt dyrare SAS biljetter, som man annars valt bort pga priset ![]() Lissi - jätteglad! |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kul Lissi,,,,skönt att det gick vägen med Era biljetter.
![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
GRATTIS!
Håller med om att SAS har bättre avgångstider. Ett par timmars extra sömn på morgonen betyder en hel del hur man klarar resten av dagen. Nu kan ni verkligen glädja er igen. Hurra!!! ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Vad härligt att det löste sig! Och att ni fick bättre tider som bonus var ju bara rättvist för några dagars "sveda och värk"
![]() Ha det så skönt i Aten! ![]() Ivi |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Skönt att allt fixade sig. Men vågar ni lita på Sterling ännu en gång???
![]() Trevlig resa! ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Det frågade jag också och de svarade ABSOLUT!!!!!
![]() Lissi |
#19
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Så härligt att det löste sig Lissi!!!!
![]() Carina ![]() |
![]() |
|
|