![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Klart det blir Kreta, närmare bestämt Rethymnon! Inget bokat ännu, men först blir det en vecka i slutet av april eller i första halvan av maj för att inreda min nyinköpta lägenhet i Rethymnon
![]() /Ingegerd |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Ingegerd |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Visst ska vi till Kreta! Har bokat slutet av maj i två veckor. ![]() aake. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åker ner och firar grekiska påsken och stannar i 3 veckor. Till hösten har vi tänkt köra ner (slutet av september) och stanna till mars/april, förhoppningsvis. Så länge jorden snurrar och ekonomin tillåter så.........
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi åker den 25 juli med Sterling. LÄNGTAR! /Ingegerd |
|
||||
|
||||
![]()
För oss blir det också Kreta. Geo, närmare bestämt. Det är sonen som valt resemål. Han var mycket bestämd att det var just dit han ville. Men han tillade:
- Fast om mamma inte hittar biljetter till Georgioupolis så får vi åka till ett annat Grekland! http://www.kalimera.se/grekland/till...tor/linda.html |
|
||||
|
||||
![]() ![]() vi blev mycket inspirerade av camillas och jannes blogg när dom var på kreta 2007, för vi är nog lite noviser vad det gäller Kreta ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och jag behöver hjälp att välja min Kretaresa! Har ju alltid varit på östra Kreta men i år ska det bli ändring på det. Vi har nu tittat på Platanias, Maleme och Kato Stalos. Någon som har varit på alla ställen? Vilket är "mysigast"? Som det ser ut nu så lutar det nog åt Kato Stalos, men inget är bokat än
![]() /Ulrika |
|
||||
|
||||
![]()
Jag ger nog ett plus för Kato Stalos!!
Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har varit på alla dessa ställen (ej bott i Maleme). Jag skulle välja Agia Marina om jag hade svårt att välja
![]() ![]() ![]() ![]() Malin |
|
|||
|
|||
![]()
...och jag skulle definitivt ta Platanias för att där finns mer att göra på kvällarna. Där har jag bott 2 ggr förut och kan jämföra med Agia Marina där jag bott en gång. Kato Stalos är för mig bara en lång gata....
Ja av desa svaren blir Du ju inte så mycket klokare... ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, jag håller med dig Lissi om att kvällstid är Platanias att föredra och vi brukar promenera in nästan varje kväll om vi bor i Agia Marina. Att jag föredrar att bo i AM beror på att jag tycker stranden är mycket bättre där än i Platanias. Så nu när jag ska ner 2 veckor i juni och bo i Platanias så slipper jag promenaden på kvällen men får ta den längs stranden istället...
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Och nu var höstresan bokad, 2 veckor runttur på Kreta. Åker ner 20 sep.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker Agi Aposoli är klart bäst och mysigt också, samt så ligger det nära Chania om det lockar.
Mvh! |
|
||||
|
||||
![]()
Hm, tack för svar, nu är jag ännu mer förvirrad
![]() /Ulrika |
|
||||
|
||||
![]()
Stranden är lika fin i Kato Stalos...långgrund sandstrand
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Första sommaren utan Kreta på många många år....Oj vad konstigt det känns ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ska man till Kreta och det ska man ju, så välj Rethymnon!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Först karpathos en vecka och sen till Kreta 13 Augusti, stannar 17 dar. Bor i gamla stan, rethymno.
|
![]() |
|
|