![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Agios Efstratios hade jag glömt bort. Tack Anki! Du är en av två som jag vet besökt Agios Efstratios, PA är den andra. ![]() Citat:
Har undersökt Antipsara, noll invånare. Citat:
![]() Jag räknar inte Samiopoula som bebodd. Inte som jag ser det, återkommer till det längre ned. Det finns en ö som heter Kyra Panagia utanför Alonissos, där bor en munk, ändå räknar jag inte den ön som bebodd. Citat:
För mig är en ö bebodd om det bor folk året om, om det finns någonstans att bo, att handla och att äta. Kort kan man kunna säga att för komma med bland Kalimeras öar måste man som turist kunna både besöka ön och bo på ön. Just nu finns det 92 sådana öar. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nej, en plats/ö är bebodd om minst en människa har sin huvudsakliga bostad där, även om personen inte befinner sig där hela året. |
|
||||
|
||||
![]()
Inte som jag ser det.
|
|
||||
|
||||
![]()
Du är ju storstadsförstörd
![]() En bofast är lika viktig som tusen. |
|
||||
|
||||
![]()
Håller helt med dig förstås, fast jag bor i en storstad.
![]() Men, just i det här fallet med grekiska bebodda öar drar jag gränsen vid öar jag kan besöka och kan hitta någonstans att sova, typ pensionat. Det finns en svensk som heter Anders Källgård som har skrivit en bok som heter Svenska öar, för att räknas som ö (och få vara med i boken) får det inte finnas någon broförbindelse. Så vi kan se det ur olika perspektiv. Boken är för övrigt mycket bra, läs lite om den här... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns för övrigt en bok som heter "777 Grekiska öar" där man kan läsa om många öar men jag vet inte om man kan hitta den i Sverige.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Boken har ISBN nummer 960-540-128-2
|
|
|||
|
|||
![]()
Janne bestämmer. Bra med en tydlig definition.
|
|
||||
|
||||
![]()
Instämmer. Kul om vi kan komma fram till hur många öar som man kan besöka och bo på.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
gäller 92st fortfarande eller har det tillkommit någon mer? Mvh Ann |
|
||||
|
||||
![]()