![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Förkylda hälsningar från Janne
|
|
|
||||
|
||||
|
Hej Janne,
Tack för det svaret. Du har rätt. Åker vi inte nu så kommer vi säkert ångra oss ännu mer längre fram. Vad gäller Donoussa/Schinoussa så har jag haft en magkänsla att jag så gärna vill till Schinoussa. Det som talat emot är att det är en bit till stranden. Men jag antar att 6-åringen orkar gå till stränderna eftersom hon som 4-åring knatade över bergen från Faros till stranden brevid utan problem. Det blir nog en bra kombination med Schinoussa, Eagiali, Koufonissi samt Naxos. Krya på dig! Suz |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Hoppar in, i vanlig ordning, med en avvikande fråga.
Vilken ö skulle du rekommendera, mellan Donoussa och Schinoussa, om man bara vill sitta och slöa och läsa lite och inte bryr sig om strand, sol och bad längre? Liksom bara slappa och finnas... Kouf är liksom avskriven från början. För mycket Svenska barnskrik..... ![]() Peter |
|
|
||||
|
||||
|
beror på när du tänker åka! Tidigare i juni före midsommar är det helt okej!
|
|
|
||||
|
||||
|
Finns inte mycket att välja på, eller rättare sagt, det finns inget att välja på. Mellan Donoussa och Schinoussa finns tre öar: Kato Koufonissi, Pano Koufonissi och Keros. Pano K går bort, Kato K funkar, men där finns ingenstans att bo, inte heller på Keros.
|
|
|
||||
|
||||
|
Såg inte - ännu mindre hörde - en unge på K när vi var där i september förra året.
|
![]() |
|
|