![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Hur är Donoussa jämfört med Koufinissi? Någon som varit på bägge öarna och kan jämföra. // Helén ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Koufonissi : turism, skandinaviska småbarn, platt, lättillgängliga stränder. Dounossa : storslaget bergigt, lugnt, greker som inte kan engelska, finare stränder ju längre du vandrar, övervintrade hippies. /Lars Senast redigerad av laero den 2008-03-26 klockan 21:55. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Förra sommaren kom vi till Dounossa sista helgen i juni, tror vi anlände på fredagen. Det kryllade inte av rumsuthyrare i hamnen, vi gick istället runt lite och frågade men hittade först inget. Orsaken visade sig vara ett bröllop och en massa hemvändande bröllopsgäster. Sedan gjorde vi vad vi skulle gjort direkt, frågade i hamnfiket och fick kanonrum hos Maria som hade flera rum lediga. Se denna tråd.
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=10820 Du behöver alltså säkerligen inte boka i förväg. Dounossa blev en av mina top 5 öar tack vare den avkoppling som det innebar att vistas där ett tag. ![]() Lars Senast redigerad av laero den 2008-03-26 klockan 22:16. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror inte heller du behöver förboka på Dounoussa som f.ö. inte har mycket gemensamt med Koufinissi. Dounoussa har nog förändrats mycet sen jag var där -97. Då fanns det ingen väg på ön och kris med pengar att växla. Men en av de trevligaste öarna jag varit på.
Jag har faktiskt planerat ungefär samma rutt som du i mitten på juni, men inte Anti P. Förra året åkte jag nämligen en gammal färja som en gång i veckan trafikerade Santo-Ios-Katapoula och tillbaka. Så du behöver inte helt ge upp hoppet om den förbidelsen tycker jag. /g |
![]() |
|
|