![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Från första Greklandsresan :
1978 Rhodos 1979 Sicilien 1980 Kreta 1981 Korfu 1982 Kos 1983 Portugal 1985 Kreta 1988 Rhodos 1990 Rhodos 1991 Gran Canaria 1992 Cypern 1993 Kreta 1994 Gran Canaria, Rumänien 1995 Egina 1996 Kreta 1997 Turkiet 1998 Teneriffa, Rhodos 1999 London, Cypern 2000 Fuerteventura, Samos, Poros 2001 Poros, Lanzarote 2002 Bulgarien, Samos, England 2003 Teneriffa, Lefkas, Lanzarote 2004 Korfu, Montenegro 2005 Gran Canaria, Egina, Malta 2006 Gran Canaria, Menorca 2007 Thailand, Barcelona, Kefalonia 2008 Teneriffa, bokat Thassos i sommar 2009 Thailandsresa på planeringsstadiet Till detta kommer förstås en del resor i Sverige och Norden. Att det blivit en hel del resor till Spanien sista åren, beror till stor del på vår ena dotter som jobbat som reseledare där. Suget att resa går tydligen i arv! Grekland är bara bäst! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag börjar snart undra hur mycket pengar och fritid ni har kära folk, när ni kan resa så mycket och ofta
![]() ![]() Hoppas på lite fler resor när jag blir pensionär ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() När jag är pensionär kanske jag inte kan eller orkar resa eller ens lever så jag jag reser allt jag kan nu...Nu är vi friska båda två och är tillräckligt pigga för att orka vandra....hur det är om 5 år vet vi ju inte... Lissi - som säkert är väldigt oförståndig! |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Lissi !
Jag tycker du gör helt rätt som reser nu !!!! nicka ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag planerar att göra precis likadant när jag får åldern inne. Är ju också lärare och har en man som går i pension 12 år innan mej... Det får bli långresor på sommarloven då ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() En annan idé är att vi kan flytta ner till Grekland när han går i pension så kan jag jobba på en svensk skola de sista 10 åren, t ex på Kreta (om det finns någon svensk skola där?)... vad tror du om det ![]() Nää, det får nog bli långresor på sommarloven.... Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Var finns problemet?
Givetvis får HAN åka eftersom Ni jobbar. Det blir betydligt billigare då eller?????? //Chras |
|
|||
|
|||
![]()
Min man är fem år äldre än mig och vill INTE gå i pension om 2 år utan vill jobba MINST till 67!! BRA då tjänar ju han in så jag kan gå vid 62!
Han är väl livrädd för att få "åka" på markservice som tvättning, städning, målning på hus etc om han är hemma... ![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mitt svar är väldigt enkelt; Inte pengar på "kistbotten", ingen sommarstuga, ingen båt, inte eget hus, aldrig ägt en ny bil........Listan kan göras lika lång som listan på mina greklandsvistelser. Dessutom, jag har (nästan) alltid rest budgetresor, och s.k. "fickpengar" har, många gånger i alla fall, varit nästan otillräckligt, men...............jag har rest ändå, helt utan "skyddsnät" ![]() ![]() ![]() ![]() "Du kan ingenting ta med dej dit du går...........". Så länge mina ben bär mej och så länge jag har lusten att resa, så kommer jag att göra det. Det som möjligen skulle kunna få mej att avstå är, ett "eget hus" för vi kollar faktiskt och har gjort det i flera år men, än så länge har vi kammat noll. Vårt boende är nämligen, tycker jag, i minsta laget vad gäller antal rum och yta. Lissi; vad då oförståndig ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() //Birgitta |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Lissi |
![]() |
|
|