Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-18, 09:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Stanna på Santorini

Jag skulle tagit Santorini på hemvägen. Det är smart att vara på åka-hem-ön någon eller några dagar innan man flyger hem, annars finns det risk för att man missar planet (det kan blåsa upp med inställda färjor som följd).

Fyra öar på två veckor går, men kanske blir lite stressigt. Jag skulle valt Naxos, sedan Amorgos och därefter "hem" till Santorini.
Svara med citat
Gammal 2008-04-18, 10:51
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

År 2000 hade vi tänkt göra exakt samma resa som ni funderar på. Landade på Santorini mitt på dagen som ni gör och flög därifrån två veckor senare. Tänkte oss ett par dagar på Santorini i slutet för att slippa stresskänslan att kanske inte hinna med planet hem.

Vi tog en båt till Naxos samma dag som vi landade. Eftersom det blåste var den första båten inställd så vi fick några timmar på Santorini och det räckte för att vi skulle veta att det inte är en ö som passade oss på en båtluff.

Efter Naxos åkte vi till Koufounissi och hade sedan tänkt åka till Amorgos, men båtarna var inställda den dag vi tänkte åka och sedan vågade vi inte åka dit eftersom det inte gick båtar dit och därifrån varje dag, och risken att inte komma därifrån i tid kändes för stor. I stället åkte vi till Paros.

Dagen innan flyget gick hem åkte vi till Santorini. Hade vi valt att vara där fler dagar hade fyra öar blivit för mycket, men på det här sättet blev det lagom.
Svara med citat
Gammal 2008-04-18, 14:02
Jonas E Jonas E är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag skulle valt Naxos, sedan Amorgos och därefter "hem" till Santorini.
Lika resa som vi tänker göra i Juni, fast vi utgår från Aten!
Hittar vi något bättre alternativ än Santorini kan det hända att vi hoppar över den ön.

/Jonas
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:31.