![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Har varit på Samos många gånger, men Long Beach i Kokkari har jag inte hört talas om.....men stranden ligger på andra sidan gatan, det är helt rätt! Ganska lång är den också!
Restaurangen uppe vid kyrkan är en året-runt-restaurang, vilket flertalet av de andra restaurangerna i Kokkari inte är! God mat och bra service, i alla fall när vi varit där! I Kokkari går det ganska bra vågor för vindsurfing också, det finns utrustning att hyra i östra delen av "Strandgatan". Åt väster ligger fiskehamnen med säkert 50 restauranger längs med kajen.....jättevackert på kvällen med alla ljusen som speglar sig i vattnet! ![]() Senast redigerad av maggione den 2008-04-29 klockan 18:15. |
|
||||
|
||||
![]()
Jovisst är det lite blåsigt i Kokkari. Ganska skönt eftersom det aldrig blir tryckande. Vill du ha lite lugnare och vackrare är en 20 minuters promenad till stranden Tsamadou att rekommendera.
Efter strandgatan i Kokkari ligger massor av restauranger. Vår absoluta favorrit är "Hello-hello" Trots det töntiga namnet en mycket personlig restaurang där ägaren Tassos är underbar. Massor av stamgäster. Den ligger ett fåtal meter från hotell Athena i riktning bort från stan. Gratis stolar om man äter eller dricker på restaurangen. Har varit i Kokkari fyra gånger, blir en femte i september. Blir en del flanerande in mot stan och den vackra hamnen men föredrar alltsom oftast att äta på strandgatan där man slipper inkastare m.m. Ha det riktigt härligt! Manna |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skriver upp Hello-hello också. Låter som att det blir strandgatan framför hamnen (ja, det blir nog både och) för oss. Jag har extremt svårt för inkastare. Ska försöka att bara strunta i dem och äta var vi vill ändå, men inkastare får mig att surna till och bli extrakritisk...
Aina |
![]() |
|
|