Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-29, 18:12
maggiones avatar
maggione maggione är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Blåsigt i Kokkari?

Har varit på Samos många gånger, men Long Beach i Kokkari har jag inte hört talas om.....men stranden ligger på andra sidan gatan, det är helt rätt! Ganska lång är den också!
Restaurangen uppe vid kyrkan är en året-runt-restaurang, vilket flertalet av de andra restaurangerna i Kokkari inte är! God mat och bra service, i alla fall när vi varit där!
I Kokkari går det ganska bra vågor för vindsurfing också, det finns utrustning att hyra i östra delen av "Strandgatan". Åt väster ligger fiskehamnen med säkert 50 restauranger längs med kajen.....jättevackert på kvällen med alla ljusen som speglar sig i vattnet!

Senast redigerad av maggione den 2008-04-29 klockan 18:15.
Svara med citat
Gammal 2008-05-05, 14:50
Mannas avatar
Manna Manna är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Jovisst är det lite blåsigt i Kokkari. Ganska skönt eftersom det aldrig blir tryckande. Vill du ha lite lugnare och vackrare är en 20 minuters promenad till stranden Tsamadou att rekommendera.
Efter strandgatan i Kokkari ligger massor av restauranger. Vår absoluta favorrit är "Hello-hello" Trots det töntiga namnet en mycket personlig restaurang där ägaren Tassos är underbar. Massor av stamgäster. Den ligger ett fåtal meter från hotell Athena i riktning bort från stan. Gratis stolar om man äter eller dricker på restaurangen. Har varit i Kokkari fyra gånger, blir en femte i september. Blir en del flanerande in mot stan och den vackra hamnen men föredrar alltsom oftast att äta på strandgatan där man slipper inkastare m.m.

Ha det riktigt härligt!

Manna
Svara med citat
Gammal 2008-05-05, 20:56
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Jag skriver upp Hello-hello också. Låter som att det blir strandgatan framför hamnen (ja, det blir nog både och) för oss. Jag har extremt svårt för inkastare. Ska försöka att bara strunta i dem och äta var vi vill ändå, men inkastare får mig att surna till och bli extrakritisk...
Aina
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:36.