![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Ving ordnar med dagsturer till Santorini från Rethymnon, vet inte hur det är med andra bolag men det är väl bara att kolla deras utflyktsalternativ.
Såg även nu att fritidsresor också har den dagsutflykten. Senast redigerad av bob-kåre den 2008-05-18 klockan 23:04. |
|
|||
|
|||
![]()
hejhej!
har kollat runt lite på olika färjesidor men hittar inga avgångar från rethymnon till santorini. kan det vara så att sidorna inte ännu är helt uppdaterade eller finns det helt enkelt inga sådana färjor? |
|
||||
|
||||
![]()
År 2006 gick det inga färjor från Rethymnon till Santorini, endast från Sitia, Ag. Nicholaus och Heraklion. I juli var de från Heraklion fullbokade en vecka framåt. Jag kommer inte ihåg hur det såg ut år 2007, men om det fanns så borde ju någon ha åkt. Det verkar inte så.
// Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Det var nog smart. Jag har haft samma problem med att hitta färja från Chania/Rethymnon till Santorini (den 26/6) och när jag väl bestämde mig för att boka från Hieraklion så fanns bara dyra business biljetter kvar. Jag har varit i kontakt med rederier men ingen har färjor från västra delen av ön. Vi får ta en tidig buss från Rethymnon till Hieraklion.
|
|
||||
|
||||
![]()
Enligt källa på Kreta ska turistbåt gå mellan Rethymno-Santorini på Tisdagar och Lördagar och man bokar genom lokal resebyrå.
Dock har ej årets tidtabell uppadterats varpå vissa ändringar kan förekomma. |
![]() |
|
|