Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-06-18, 09:10
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Samlade sista frågorna! Önskar svar ;) Tack på förhand!

Citat:
Ursprungligen postat av Paddington Visa inlägg
* Tygpåsar för att "hitta i ryggsäckarna"? Och i så fall VAR hittar man dom? Vad kostar dom?
Jag har snarare som små "miniväskor", men dragkedja, och med handtag i tyg som fanns på 6,4 o 2 liter.

Nu vet jag inte var du bor, men i stockholm kan du hitta liknande på t.ex. Alewalds, Kungsgatan. Vagabond, Götgatan (Södermalm). Jag köpte mina på Götgatan för pakerpris. En av varje stolek (fast 2 liters var slut så jag fick ta två 4 liters och en 6 liters för samma pris.) för 150 kronor. Bra pris och väldigt praktiskt, har jag märkt, när jag provpackat... Lite tidigt kanske, men jag var ju bara tvungen att prova...

I 6 liters bagen klämmer jag ner alla kläder, helt proppfull. Sen tar jag bort vindjackan och den lite tjockare tröjan, och lägger det fritt i ett av ytterfacken på väskan. Då vet jag att jag har lagom mycket kläder med mig.

I denna 6 liters bag, har jag fått plats med detta: 2 shorts, 1 kjol, 2 "dag-linnen" 2 "kvälls-blusar" + ett kalisperalinne!!! Mer behövs INTE!!!

Tog ett par foton av den tänkta packningen tidigare i veckan (Hade inte packat klart då men nu är allt packat och klart, och alla 3 bagar fick utan problem plats i min 40 liters ryggsäck!! Så nu har jag massor med plats att fylla på med saker inför hemresan!! ):

I "badrumsväg" har jag med mig detta: (Solkrämen är till den senare delen av resan, om nån undrar... En 30 tub är kvar sedan förra sommaren.. Grundar jag inte med den ser jag ut som en prickig korv vid slutet av semestern... )

Som synes på bilden så tar allt sånt nästan lika mycket plats som kläderna, men roligare blir det senare. Innan hemresan är i stort sett allt slut, mer eller mindre, och är det inte "för mycket" kvar slängs förpackningarna, och man får mer plats igen!!!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:25.