Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-15, 21:00
johangt2 johangt2 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Tips och råd inför resa i aug

Hej,

Johan heter jag och är ny medlem här på kalimera, som hittils verkar vara ett trevligt och "varmt" forum fast med medlemmar lite äldre än mig själv.
Jag registrerade mig främst för att ta reda på mer om Grekland just för att kunna välja rätt ort för mig och min familjs resa som blir av i början på augusti månad och som kommer ha en restid på två veckor. Jag kommer att åka med min mamma och pappa som båda är 50+ och min farmor som är 80+, men farmor är pigg så vi kan säga att hon är 70.
Det jag hittils kommit fram till är att vi borde välja Rethymnon eller Chania. Chania har jag varit i tidigare, Apaladas eller Platanias, närmare bestämt och det var väldigt bra, men problemet är att det hotell som vi bodde på då är fullbokat och sen så vore det väl kul att prova något nytt.

Så, det jag undrar är om ni har några tips på orter att besöka som inte är så livade om kvällarna men trevliga att gå i på dagarna, som även har god mat! Om ni till och med har hotell att tipsa om som ligger 0-100 meter från sandstranden så vore det perfekt. Även om ni kan tipsa om resebyrå så vore det att uppskatta något otroligt.

Tro nu inte att jag är lat och inte orkar leta på apollo, ving, fritidsresor osv själv utan det har jag gjort, men jag vill verkligen att det ska bli bra den här gången och ni verkar ju ha koll så därför valde jag att starta denna tråd.

Hoppas att ni orkade läsa, haha. Blev ju ganska långt..

Tack på förhand!

/ Johan
Svara med citat
Gammal 2008-07-06, 12:54
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Tips och råd inför resa i aug

Citat:
Ursprungligen postat av johangt2 Visa inlägg
Hej,

Johan heter jag och är ny medlem här på kalimera, som hittils verkar vara ett trevligt och "varmt" forum fast med medlemmar lite äldre än mig själv.
Jag registrerade mig främst för att ta reda på mer om Grekland just för att kunna välja rätt ort för mig och min familjs resa som blir av i början på augusti månad och som kommer ha en restid på två veckor. Jag kommer att åka med min mamma och pappa som båda är 50+ och min farmor som är 80+, men farmor är pigg så vi kan säga att hon är 70.
Det jag hittils kommit fram till är att vi borde välja Rethymnon eller Chania. Chania har jag varit i tidigare, Apaladas eller Platanias, närmare bestämt och det var väldigt bra, men problemet är att det hotell som vi bodde på då är fullbokat och sen så vore det väl kul att prova något nytt.

Så, det jag undrar är om ni har några tips på orter att besöka som inte är så livade om kvällarna men trevliga att gå i på dagarna, som även har god mat! Om ni till och med har hotell att tipsa om som ligger 0-100 meter från sandstranden så vore det perfekt. Även om ni kan tipsa om resebyrå så vore det att uppskatta något otroligt.

Tro nu inte att jag är lat och inte orkar leta på apollo, ving, fritidsresor osv själv utan det har jag gjort, men jag vill verkligen att det ska bli bra den här gången och ni verkar ju ha koll så därför valde jag att starta denna tråd.

Hoppas att ni orkade läsa, haha. Blev ju ganska långt..

Tack på förhand!

/ Johan
Vad kul att ni ska åka hela familjen! Ni kommer ha en sån fantastisk trevlig resa oavsett till vilken ö ni åker till.

Jag har sjävl inte varit på så värst många öar, bara på två Kos och Rhodos. Jag upplevde Rhodos som en lugn ö om man inte bor inne i Rhodos stad. Skulle nog säga Rhodos och då antingen då bo på västsidan (Ialysos eller något sådant hetter det) eller på östsidan (Faliraki). Hotellen på båda ställena ligger nära stränderna. På västsidan är det mer grusstränder medans östsidan bjuder mer på härliga sandstränder. Ialysos, som jag var, ligger 10 min bussresa från Rhodos stad. Ett tips att är att besöka Rhodos stads 'gamla stan'. Jätte trevligt tillhåll med många härliga restauranger. Absolut värt ett besök.

trevlig resa!!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:36.