![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Johan heter jag och är ny medlem här på kalimera, som hittils verkar vara ett trevligt och "varmt" forum fast med medlemmar lite äldre än mig själv. ![]() Jag registrerade mig främst för att ta reda på mer om Grekland just för att kunna välja rätt ort för mig och min familjs resa som blir av i början på augusti månad och som kommer ha en restid på två veckor. Jag kommer att åka med min mamma och pappa som båda är 50+ och min farmor som är 80+, men farmor är pigg så vi kan säga att hon är 70. ![]() Det jag hittils kommit fram till är att vi borde välja Rethymnon eller Chania. Chania har jag varit i tidigare, Apaladas eller Platanias, närmare bestämt och det var väldigt bra, men problemet är att det hotell som vi bodde på då är fullbokat och sen så vore det väl kul att prova något nytt. ![]() Så, det jag undrar är om ni har några tips på orter att besöka som inte är så livade om kvällarna men trevliga att gå i på dagarna, som även har god mat! ![]() ![]() Tro nu inte att jag är lat och inte orkar leta på apollo, ving, fritidsresor osv själv utan det har jag gjort, men jag vill verkligen att det ska bli bra den här gången och ni verkar ju ha koll så därför valde jag att starta denna tråd. ![]() Hoppas att ni orkade läsa, haha. Blev ju ganska långt.. ![]() Tack på förhand! / Johan |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har sjävl inte varit på så värst många öar, bara på två Kos och Rhodos. Jag upplevde Rhodos som en lugn ö om man inte bor inne i Rhodos stad. Skulle nog säga Rhodos och då antingen då bo på västsidan (Ialysos eller något sådant hetter det) eller på östsidan (Faliraki). Hotellen på båda ställena ligger nära stränderna. På västsidan är det mer grusstränder medans östsidan bjuder mer på härliga sandstränder. Ialysos, som jag var, ligger 10 min bussresa från Rhodos stad. Ett tips att är att besöka Rhodos stads 'gamla stan'. Jätte trevligt tillhåll med många härliga restauranger. Absolut värt ett besök. ![]() trevlig resa!! |
![]() |
|
|