Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-07-07, 11:03
pianilss pianilss är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Pebble beach - agios isidoros - sandy bay

[quote=Hasse;136988]Sådana minnen du väcker i mig, pianilss
Dimitris heter den skandinavisk-talande killen som har en ytte-pytte-liten vinkällare på Sunset Taverna. Han har bott en tid i Danmark, därför pratar han "vårt" språk. Visade han er sin lilla vinsamling ? Lite svårt att få plats där inne.

Jo Hasse han visade oss vinkällaren. Han var verkligen trevlig och gjorde sitt bästa för att få oss att trivas. Han är även en god drinkblandare! Gjorde oförglömliga Pina Colada som inte var så blaskiga som dem ofta kan vara i Grekland utan verkligen smakade gott (med styrka)!
Plomari såg jag för första gången för 18 år sedan då min äldsta pojk var 6 månader. Så det var lite nostalgiskt att gå dit och visa villka ställen vi var på då (även om dem bytt namn). Hade även med oss lite kort på personer vi träffade då men tyvärr hade dem flyttat. Det har hänt en del men inte så mycket som jag trodde. Men trots allt var vi inte överförtjusta i Plomari. Stranden, där höll vi oss en bit från solstolarna räknat till vänster. Där var mindre stenigt och mindre folk. Underbar strand. VIlket klart vatten! Eftersom vi var ganska tröttkörda när vi åkte bestämde vi oss för att inte hyra bil utan låta denna veckan vara en total slappevecka så vi såg inte mer är Plomari och Ag Isidoros. Annars var jag lite sugen att ta mig till Melinda bl.a. Men detta kändes verkligen som Grekland och inte alltför exploaterat. Och minnet från Pebbles har bleknat. Var mer som en varning då jag sett att många ska åka dit. Hoppas verkligen på att komma tillbaka. Denna backen var inte värre än Sifnos där vi bodde längst uppe uppför ett antal trappsteg - så det finns värre exempel! Tack för tipsen Hasse. Jag läste allt du skrev innan vi åkte! // Pia
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:34.