![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Väljer vi att åka långsam färja istället för speedboat, så blir skillnaden ca 2 700 kr. Vi slipper dessutom sjösjukan, ovärderligt. Hade jag haft obegränstat med pengar så hade jag kanske inte brytt mig, hoppas faktiskt att jag hade gjort det ändå, för oss är 6 100 kr på en 18 dagars resa mycket pengar. Om sedan ölen kostar 1,5 eller 2€, det spelar mig ingen roll, skillnaden skulle nog landa på 500 kr, ingen summa som jag jagar ihjäl mig för. Kul tråd! // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Just nu är jag tex skitnöjd över att ha gett 13000 för våran spec.resa på lördag och skulle få ge nästan 20000 ospec om jag bokat idag ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Tycker inte jag är speciellt snål, däremot väldigt ekonoimisk. Pensionen är inte stor och den ska räcka till allt. Tar gärna en lång promenad till Lidl för att handla, men sedan måste jag ta taxi hem. Söker och hittar för det mesta det essentiella i livet och dömmer ingen annan. Vi har alla olika förutsättningar och olika liv. Tycker inte att det är att kasta sten i glashus. Vi tycker och tänker olika. Detta forum är vad jag vet ett ställe för debatt och tankar. Fråga gärna, det finns alltid någon som svarar. Det kan nog bläckfisken intyga. Jag svarade t.ex på trilskna bankomater då jag har reparerat sådana och vet vad jag pratar om. Vet vad som finns att handla i närheten. Ex Lidl i Platanias. Ryktet säger något om personalproblem, men jag vet inte säkert.
Uffe Senast redigerad av UlfWiman den 2008-07-23 klockan 19:14. Anledning: Sladdriga fingrar |
|
|||
|
|||
![]()
Jag funderar ändå lite på det Johns skriver, om att det speciellt är svenskar som postar frågor om priser och kostnadsläge. Skillnaden i kultur mellan oss och norrmän är ju inte särskilt stor. Däremot nämner han tyska och engelska forum som exempel, och att det inte är vanligt förekommande där. Det skulle möjligtvis bero på att man inte diskuterar pengar på det viset,(jag vet inte). Den enda anledning som återstår och som jag kan komma på är ekonomi, alltså att svenskar generellt upplever att de har en svag valluta. Men ändå vill fortsätta med resandet. Jag kommer inte på någon bra förklaring till "fenomenet". Jag tror dock att flesta människor, -oavsett nationalitet. Vill nog inte betala mer än nödvändigt.
|
![]() |
|
|