Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-29, 13:32
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Ikaria calling!

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Så den som undrar kostar ett standardrum på Sofitel 225 euro + frukost 18 euro per person om den bokas kvällen före. Frukosten var superb i alla fall!
Fy bubblan! Vilken otur ni hade. Får ni någon kompensation?
Svara med citat
Gammal 2008-08-02, 19:19
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Får ni någon kompensation?
Ha, ha, det får vi inte. Men det har i alla fall kommit ett brev från Olympic Airways (snail-mail alltså, inte e-mail) i vilket de bad om ursäkt för vad vi råkat ut för och att de hoppas att vi kommer att använda oss av deras tjänster i fortsättningen också. Men inte en stavelse om varför de inte kunde meddela ändringen av tidtabellen via e-mail eller sms.

Nåväl, vi är inte avskräckta från att boka med dem igen dels på långa sträckor där det är möjligt att flyga (typ Astypalea - Rhodos) och dels för att undvika Pireus på hemresan. Men nästa gång lär jag allt hålla koll på avgångstider in i det sista!

Celbe

första inlägget via mobilt bredband!
Svara med citat
Gammal 2008-08-02, 21:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Åh vilket stök!!! Stackars er..225 euro för en natt...HUR HAR DE MAGE???? Då sov jag hellre på flygplatsen!

Lissi - som sticker tillbaks till Tinos i höst!
Svara med citat
Gammal 2008-08-03, 08:58
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Då sov jag hellre på flygplatsen!
Det var inte riktigt läge för det. Vi kom dit vid 18-tiden och SAS-kärran till Köpenhamn gick inte förrän 14.30 dagen efter. Men de hade faktiskt rullande utcheckning på Sofitel. Portiern frågade när vi skulle åka och då kunde vi ha rummet till kl 13 "för att slippa vara så länge på flygplatsen". Nu checkade vi in så snabbt som möjligt (och kors i taket, det var ingen kö) för att ha gott om tid för att handla förnödenheter, d v s olivolja, oliver, honung och vin.

Och jo, visst var det dyrt med 225 euro men standarden och servicen motsvarade priset. Men det kändes som att komma till månen när man är van vid små grekiska pensionat!

Celbe

Senast redigerad av Celbe den 2008-08-03 klockan 09:01. Anledning: Laptopens tangentbord och jag kommer inte riktigt överens!
Svara med citat
Gammal 2008-08-03, 23:59
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Vi kom dit vid 18-tiden och SAS-kärran till Köpenhamn gick inte förrän 14.30 dagen efter
Då hade jag garanterat bott i Aten, men vi är ju alla olika. Jag vet nu heller inte vilka edra omständigheter var, men 225 €, hallå?

Gällande avgången från Grekiska flygplatser, så brukar jag kolla av status med jämna mellanrum via nätet. När vi bokade Olympic-flighten, så tog det la ca två veckor innan bekräftelsen kom.
Sen var man inte helt hundra på att planet skullle gå enl tidtabell, så innan avfärd så loggade jag in någon dag i förväg för att kolla av.

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:04.