Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-30, 09:04
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Vad man kan utläsa på nätet så är deras Kretaguide från 2005, är det i den rekommendationen finns så har den ju några år på nacken.
// Helén
Jeg tror det må nærme seg 10 år (mer enn 5 i alle fall) siden vi første gang ble advart mot stedet, så dette er ikke noe nytt etter at Aftonbladet var der ...
Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 09:08
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Citat:
Ursprungligen postat av JohnS Visa inlägg
Jeg tror det må nærme seg 10 år (mer enn 5 i alle fall) siden vi første gang ble advart mot stedet, så dette er ikke noe nytt etter at Aftonbladet var der ...
Man blir ju riktigt sugen på att faktiskt fråga Aftonbladet hur denna taverna kunde få så bra betyg?? Kanske tavernapersonalen visst det var recensenter i farten och ansträngde sig till max....?

Lena*.
Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 09:25
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Har ätit på många tavernor på små orter och där brukar det fungera bra utan meny. I Aten höll vi på att bli lurade en gång men jag vägrade betala och lät dottern föra diskussionen på grekiska med servitören som fick en chock när hon kunde språket. Notan var bortom all rimlighet och jag minns inte exakt idag men mer än 10 ggr vad det skulle kosta. Jag hade beställt så de visste inte att det satt en grekisktalande vid bordet. Jag hotade med att ringa polisen och servitörens kinder var röda av skam. In kom en annan servitör med en ny normal nota som vi betalade. På vägen ut passade vi på att varna en del andra för ockerpriserna.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:35.