![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Brukar alltid ta med ett par flaskor i resväskan omsvepta av badhanddukar för säkerhets skull. Än så länge har ingen flaska gått sönder under resans gång.
Sedan brukar jag även krydda med ett par ytterligare flaskor inne på taxfree-butiken ! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag brukar också packa ett par flaskor ouzo i resväskan. Flaskorna finns numera packade i kartong och så sveper jag in dom i mina badlakan och packar dom mitt bland kläderna. Ingen risk att de går sönder då.
Man måste ju numera ha all övrig vätska i resväskan. Då kan det knappast vara förbud på ouzo. Jag har rest från Chania och där var det inga problem. De kan väl inte ha olika regler?? Däremot ville de visitera mig i säkerhetskontrollen, känna efter om jag hade nåt mysko på mig. Varför vet jag inte. Jag kunde inte gömma nånting i den klädslen jag hade då.. tunika inköpt i Rethymnon o tights.. inga fickor... *S* |
|
||||
|
||||
![]()
""Däremot ville de visitera mig i säkerhetskontrollen, känna efter om jag hade nåt mysko på mig. Varför vet jag inte. Jag kunde inte gömma nånting i den klädslen jag hade då.. tunika inköpt i Rethymnon o tights.. inga fickor... *S*""
![]() ![]() ![]() Helt säkert tyckte pojkarna att du va en riktig läckerbit! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Haha.. det var en ung tjej..
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
13 [LEFT]8.3.5 If, despite being prohibited, any items referred to in Article 8.3.1, 8.3.2 and 8.3.4 are included in your Baggage, we shall not be respon-sible for any loss, delay or damage to such items. [/LEFT] Läste det här på SAS/Star Alliance sida...sen har väl den här "tråden" behandlats tidigare..eller minns jag fel... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|