Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-08-06, 15:54
bibbsans avatar
bibbsan bibbsan är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Reser till Amopi

Hej !
Vi bodde på Lakki studios förra året i Augusti . Det är ett trevligt litet hotell , mycket lugnt . Maria(tror jag hon hette)dottern , bjuder på kakor . Stora balkonger .
På nätterna blåste det bra , trodde balkongmöblerna skulle blåsa bort , men det låter värre än vad det är . Vi hae luftkonditionering men vaknade på nätterna av att vi frös, så är där inte supervarmt behöver ni nog inte det .
Det är en ganska brant backe ner till stranden . Nedanför finns ett par stenstränder, men lite längre norrut finns en stor sandstrand (Golden Beach) och en bit till finns en mindre mysig sandstrand . Underbart vatten ! Det finns ett par tavernor vid "strandpromenaden" och ett par uppe i byn och ett par "supermarkets" .
Jag rekommenderar också Four seasons , supergod Stifado ! När vi gick därifrån fick vi varsin apelsin med oss som vi dekorerade våra drinkar med när vi kom tillbaka till hotellet .. Esperida som lockså ligger i "centrum" är också populär, det var ofta kö dit (kom folk från Pigadia dit ).
Kommer inte ihåg vad maten kostade men som sagt inte superbilligt o inte dyrt . (öl 25 kr) Vi hyrde moppe hela veckan , smidigt sätt att ta sig fram ,Har för mig att det kostade 900 kr .
Vi brukade vara på en strand i Pigadia (norr om centrum)där det var stenigt, där hade vi badskor (min avatar )

Ha en bra resa o lycka till !
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:09.